FOTBOLLS - VM SOM JAG SER DET

publicerat i DAGENS;
iran 0-1 spanien
inte för att jag är iranfan precis, men ändå synd
varför har de s.k. favoriterna alltid sån tur?
 
danmark 1-1 australien
såg bara andra halvlek, men visst borde "down under" vunnit
 
frankrike 1-0 peru
varför har de s.k. favoriterna alltid sån tur?
 
argentina 0-3 kroatien 
uselt argentine, osynlig kapten tillika "världens bästa?!?!?
gött
kroatien blir
to count with/att räkna med
 
brasilien 2-0 costa rica
såg inte matchen, men två mål på övertid
synd & skam
varför har de s.k. favoriterna alltid sån tur?
 
 
nigeria 2-0 island
här höll jag ju på island "the real vikings"
men då måste man göra mål på sina chanser
nu blir det svårt att ta sig vidare
nja
huvudsaken arroganta, nonchalanta, tjuriga argentina åker ut
 
serbien 1-2 schweiz
imponerande vändning och som halvschweizare är jag nöjd
ännu ett lag som överraskar och turneringen är inte slut än
 
 
resumé
 
har svårt att se hur sverige ska kunna rubba töskarna
vem i hela friden ska hota framåt
måste ju finnas typ 50 spelare som är vassare än
berg/toivonen...
...i allsvenskan alltså
 
22 spelare, en boll, 90/120 minuter ev. straffar
och
deutschland vinner jämt
varför har de s.k. favoriterna alltid sån tur?
 
jag håller på......
...den som vinner
 
 

Kommentera inlägget här :