FOTBOLLS - VM SOM JAG SER DET

publicerat i DAGENS;
 
sverige 1-2 deutschland
deutschland deutschland über alles
jag skrev ju det igår de vinner jämt på nåt märkligt underligt sätt
 
först:
tur man inte är förbundskapten efter mina ord om berg & toivonen
i take it back
 
det kunde blitt mer mål med lite tur
och visst var det straff när berg knuffades i ryggen 
var var 
v a r
då kan man undra
å andra sidan hade väl det inte spelat nån roll heller
tyskland hade väl vunnit med 9 man i värsta fall
de gör ju alltid det mot sverige tydligen
men men
en man mer i en kvart ska man nog klara av
trodde nog att den fantastiska målvaktsräddningen efter en tysk nick
var slutet på tysklands hopp 
men men
sen kan man ju undra hur en spelare är funtad som gör sin sämsta match
någonsin i landslaget och sen avgör med en sån magisk frispark
i absolut sista sekunden
riiispäkkkt
 
belgien 5-2 tunisien
de där araberna måste väl vara det mest usla i detta vm
sååååå många felbeslut, bolltapp, onldiga ojustheter
jag tror fortfarande inte på belgien, det är ett medgångslag med
svag defensiv och lagsammanhållning går det emot tar det stopp
 
 
sydkorea 1-2 mexico
mexicos försvar var inte mycket att hurra för
där har vi absolut möjlighet att såra
sen är ju asiaterna enormt usla på att nyttja sina chanser
tyvärr
kunde varit mer spännande annars
 
 
 
resumé
 
förstår varför man bara är en obetydlig tyckare i händelsernas periferi
inte mycket som blir som man tror....
 
kuriosa
 
argentinas tränare
vad i hela friden håller han på med
springer fram och tillbaka oavbrutet, värre än värsta duracellkaninen
som spelare skulle jag bli tokig minsta sagt
han måste ju ha alla möjliga diagnoser som bara finns......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Det är så kul att man ser på samma matcher men ändå ser olika saker. Okej, jag kollade inte Belgien-matchen, men väl Sydkorea-Mexico. Tycker att Mexiko är turneringens överraskning så här långt. Å personligen hoppas jag bara att de ställer upp med ett B-lag på onsdag.
Tyskland var det bättre laget, helt klart. Det svider att erkänna, men så var det. Tyckte bara att det var så himla olyckligt att segermålet kom så sent. Man kan liksom inte försvara sig till en seger i 90 minuter liksom.
Det mest tragiska tycker jag dock är inte matchresultatet utan alla hatiska och rasistiska påhopp stackars Jimmy Durmaz fått stå ut med. Fy f*n säger jag bara.

PS. Argentinas tränarens beteende lag jag inte märke till, men att laget blev utklassad av Kroatien var en överraskning. Ja, ungefär som utklassningen av Polen ikväll. Länge leve Colombia och Japan säger jag bara. DS.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Försök kolla in Argentinas nästa match, han är sevärd.... tycker också Japan & Colombia spelar bra

Kommentera inlägget här :