FOTBOLLS - VM SOM JAG SER DET

publicerat i DAGENS;
bäst jag avhandlar tysklands sorti ur turneringen med en gång
så slipper ni undra
som tyskfödd och därmed f.d. fotbollsnörd har jag följt tyskland
medvetet i typ 45 år
m e n
aldrig sett ett så håglöst, ointresserat och obalanserat
deutsche maschine
pinsamt
ledsamt
välförtjänt
auf wiedersehen
 att sverige vinner gruppen är väl inget annat än en sensation
nu är jag inte bara förvånad längre utan framförallt stolt att vara en
alter schwede
 
men därutöver har väl tyvär överraskningar lyst med sin frånvaro 
det började bra första omgången
men men men
 synd om iran de var värda mer och hade det inte varit
ronaldo hade det varit rött kort
 
 
sen höll jag ju lite på aussissarna men kan man inte göra mäl så
samma gäller för island
trist
tråkigt
vem vill se argentina med allehanda superdivor
och inte nog med det så försvann även nigeria
antiklimax
 
att brassarna och schweiz gick vidare är väl ingen större sörprajs
om det är roligt låter jag vara osagt
 
inte nog med det så försvann även senegal
alltså än en gång inga afrikaner vidare
trist
tråkigt
och 
h u r
i hela friden vågade jappsarna spela på resultat
 
england och belgien är redan klara, fast jag tror inte på nåt av lagen 
finns liksom inte den vinnarkulturen där
 
sätter fortfarande en slant på kroatien, bildligt talat alltså
det vågar ju ingen sätta några pengar på sånt här
en vet ju aldrig hur det går
bollen är ju rund och så där
 
sen kan man ju alltid hoppas att sverige går 
långt
längre
än så länge har en forsberg varit sämst i laget och vi har vunnit ändå
allt är möjligt
the ball is round
and
so
on
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Håller helt med dig i din analys om Tyskland. Fyra år är liksom... fyra år äldre om man säger så...
Sverige- Schweiz kan gå - hem alltså, då Schweiz hr två nyckelspelare avstängt. Å då väntar "önskemotståndaren" England, som var väldigt smart att komma tvåa ikväll.

PS. Löw må ha sitt jobb kvar, men coachningen i den här matchen var horribel. DS.

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Exakt bollen är rund ja... och den som gör flest mål vinner visst 👍 Du bra med två tröjor 👌 Forsberg kommer...

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Beklagar Tyskland, skönt med två nationer;)
Tänker att vi gör repris på -94!!

4:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Jaha, så England spelade taktiskt, det hade jag ingen koll på. Lööw är en kämpe och vill säkert inte avsluta sin karriär på det här viset...
Åke:
Vi hoppas, annars blir det svårt!
Jessica:
Ja visst är det bara vända kappan efter vinden ... hehehe

Kommentera inlägget här :