VI BARA LYDER

publicerat i DAGENS;
en mycket sevärd
(tryck här ovan och hux flux kan du se den på svt play)
jag av en slump hade förmånen att beskåda
och
begrunda
och
just det här med 
begrunda
gjorde att jag kom att tänka på mina egna erfarenheter
(som visserligen ligger långt tillbaka i tiden)
av ovan nämnda myndighet
 
m e n
 
ändå
 den där
kafka-liknande
känslan 
infinner sig åter hos mig
så jag tänkte att dela med mig av några 
av dessa mycket besynnerliga
erfarenheter
händelser
jag hade sorgen att uppleva för några år sedan
innanför väggarna av detta
ack så
världsfrånvända statliga palats
 
det långt ifrån självvalda tillståndet som gör att man 
blir nödd och tvungen att beträda 
dessa unkna lokaliteter
kallas
 
a r b e t s l ö s h e t
 
och
att hamna i klorna på
dessa 
statens tjänare (?)
dessa
maktfullkomlighetens slavar
dessa
med minst 180 högskolepoäng "belastade"
människor (?)
är
 
s k a d l i g t
 
n e d b r y t a n d e
 
f ö r n e d r a n d e
 
 
och borde
under 
alla omständigheter
i
alla tider
vara
s t r a f f b a r t*
 
 
*lämpligt straff: minst 1 års arbetslöshet
 övrigt:
i morron börjas det...
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Arbetsförmedlingen är hemskt, vad händer imorgon??

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Mina erfarenheter ska läggas upp undan för undan....

Kommentera inlägget här :