ÄTTESTUPA ELLER ATT FYLLA SEXTIO part 2

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
kvartersvandringarna ger ett digert fotobibliotek
 fast viktigast är ändå den gemensamma upplevelsen
och minnena den skapar
dessa kan aldrig tas ifrån oss
och jag är så oerhört tacksam för att 
bästa makan & bästa dottern
just gett mig upplevelser i present
b ä s t
helt enkelt
djurgårdsfärjan ut till djurgården
abba muséet nästa
 här kunde man
i n t e r a g e ra
som det så fint heter numera
ring ring till exempel
men inte var det nån abbaian som svarade inte
historiska fordon
 ett styck waterloogitarr
 i n b l i c k
(i bennys vardagsrum i den enkla sommarbostaden)
med
u t b l i c k
(över skärgården)
 sen kunde man
i n t e r a g e r a
m e r a
stå på scen och sjunga
spela in en egen abbalåt
mixar sin egna abbalåt
spela in en egen musikvideo till valfri abbalåt
 det fick va
fast lite kul kanske det hade varit att
shake my hips
nåväl....
 det här var vad jag kände för att bjuda på denna dag
sen vandring över djurgårdsbron för lite lördagslunch
 
grekisk sallad på
kvällens dessert
och en belåten gu...
...eehhh...
äldre man i sina bästa år
 övrigt:
fortsättning följer
 
 
 
P U S S
 
 
   

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Alltså nu börjar det bli lite kusligt här. Inte bara att gårdagens bilder någon gång har figurerat på min blogg, det gör faktiskt dagens bilder också. Kusligt eller roligt. ROLIGT, helt klart! Vasastan är en av mina favo stadsdelar.

ABBA museum har jag inte besökt. Gillar såklart ABBA, men museibesök är inte min grej.

Ser väldigt mycket framemot del 3 från Stockholm:-)

Svar: Jobbade som sagt granne med Hotell Norrtull i byggnaden som heter Bilpalatset. Om ni gick ut från huvudentrén på hotellet och korsade Dalagatan så såg ni kanske en gul/beige byggnad, som är Bilpalatset. Ni måste ha passerat den på väg till Vanadisplan.

Kommentera inlägget här :