ÄTTESTUPA ELLER ATT FYLLA SEXTIO part 3

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
vad vore väl ett stockholmsbesök i maj
utan en visit i kungsträdgården
måste vara en av stans största turistattraktioner
sååååååå mycket folk
och
folkslag
även om just dessa damer kanske hamnat lite fel
alltså
i fel
århundrade
och här ännu en av alla dessa
otaliga
pompösa
portar
och lite fler vårtecken
en av mina absoluta favoritväxter
bara älskar den där gulheten
 storhelgens avslutande färd gick mot.....
...inget jag visste om
efter södertälje fick jag styra kosan
(peugeoten)
mot strängnas
vägar blev allt mindre 
och till slut växlade till och med underlaget
från asfalt till grus
vyschan
landet
t a x i n g e    s l o t t
 kyrkan var det första vi beskådade
den låg i en helt underbar omgivning
och landets lugn och ro lade sig över oss
bästa familjen hade bjudit mig till 
taxinge slotts kakbuffé
 nu hade de endast 65 olika sorters
småkakor
storkakor
andra kakor
biskiver
godbitar
bakelser
tårtor
 och det var ungefär
där och då
vid åsynen av dessa läckerheter
som undertecknad jubilar gick
totally bananas
nu fick jag inte plats med mer en tre assietter på brickan
två mer än de flesta 
coh återfick inte besinningen förrän bästa makan
pröjsat kalaset
och vi hittat en plats med sjöutsikt
 ja
och nu skulle ju den här lilla (?) berättelsen kunna avslutas
 o m
det inte varit som så 
att
det
just
denna 
dag
var
veteranbilsutställning 
av
franska bilar
citroen
renault
peugeot
 m e n
denna 
pricken över i:et
får jag nog återkomma till framledes
för där gick naturligtvis
undertecknad jubilar
än
en
gång
totally bananas
 ättestupa:
brant klippa, varifrån gamla i äldre tider sägs ha kastat sig,
för att inte ligga sina anhöriga till last
 
avslutningsvis:
ättestupa hit eller dit
tydligen faller jag inte mina anhöriga till last
inte ännu (?)
jag är så oerhört tacksam
för all den kärlek de slösar på mig
den här helgen var ännu ett 
oförglömligt minne
där 
allt
absolut
a l l t
från början till slut
passade mig
som hand i handsken
jag njöt
njuter än
och kommer att njuta många gånger om igen
 t a c k
bästa dottern
&
bästa makan
 jag älskar er över allt annat här i världen
 T H E    E N D 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Vilken otrolig tajming! Jag menar körsbärsblomningen i Kungsträdgården var ju sen i år, men ni prickade ju in den perfekt!!!
Taxinge Slott har jag hört talas om många gånger i samband med konstutställningar, men jag har aldrig besökt stället.
Å vilken helt suverän avslutning av ditt inlägg med bilder på di, din dotter och din vackra fru. Kan inte kallas för selfies eller groupis dock;-)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Men GRATTIS! (Vad heter den gula växten)

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Vet ej/glömmer alltid bort....
BP:
Taxinge slott kan jag rekommendera, det är värt en utflykt! Tack för dina fina ord om min familj det ska jag vidarebefordra :)

Kommentera inlägget här :