ETT TACK ÄR ALLT JAG HAR OCH SLÄKTEN ÄR BÄST

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
ättestupa nästa
om
dottern fortsätter mata mig med allehanda
utomordentligt tjusiga och mumsiga tårtor
 jag lär väl rulla nerför ättestupan
antingen jag vill eller inte
sista biten ikväll
sen så
 blir det bantning på hög nivå
eller
ja
nyttigare kost 
i alla fall
ja
förutom 
 de här läckerheterna då
 födelsedagspresent från familjen 
räcker länge
.
.
.
säger vi
 bäst att anmäla sig till ett och annat lopp
det sporrar
och
lämnar inga utvägar att fuska
 släkten är bäst
har aldrig känt mig så uppskattad och så tacksam
först en helg med bästa frun och bästa dottern i fjollträsk
i lördags helenas släktingar
i söndags mina släktingar
sååå
mycket presenter
sååå
mycket överraskningar
såå
mycket kärlek
 ett
t a c k
är allt jag har
och insikten att
släkten är bäst
vad vore jag utan dem
?
nada
noll
intet
!
det är
sååå värdefullt
att ha människor omklring sig
där man får vara sig själv
och
vara älskad som sådan
och
 
ett
t a c k
är allt jag har
och
att få älska tillbaka
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Vilket fint inlägg! Tårtan är ju ett rent konstverk! Så duktig din dotter är. Dessutom satt ju tårtan och biljetten mitt i prick om man säger så.
Hoppas du njöt av alla de andra presenterna lika mycket som av alla "sötsaker" du fick.
Inte helt fel att fylla 60, speciellt inte om man är en gottegris som du;-)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Ja du, man har blivit bortskämd rejält så att säga.....jag kommer njuta länge av all uppvaktning och alla presenter :)

Kommentera inlägget här :