GLAD MÅNDAG

publicerat i DAGENS;
skitsnack
det bästa med måndagen är
när den är över
 för då är det snart tisdag
varpå onsdagen följer
 och mitt i veckan betyder
att det bara är torsdag kvar
och sen är det 
f r e d a g
 och det är den absolut bästa dan på hela veckan
för efter avslutat veckoförvärv
nalkas det
h e l g
 och det är bra
det behövs sannerligen
för den förra gick alldeles för fort
 ska man säga nåt positivt
(vettigt?)
i det här inlägget
så är det väl 
de hära vackra blomsterna
 i år har jag verkligen hunnit med att njuta av vår
syrén
luktat
nosat
doftat
dagligen
sen har jag förmånen att få cykla till och från mitt kneg
och den vägen är kantad av allehanda syrénbuskar
och annat som är ljuvligt att skåda
och underbart att dofta
så...
...på nåt sätt blev det ju lite glatt den här
trista veckodagen
även 
måndag 
kallad
 övrigt:
förtvivlen icke
det är snart fredag
 
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Om måndag brukar jag säga följande: När måndagen är avklarad känns det som halva veckan är avklarad 👌

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Åke: Håller med :)

Kommentera inlägget här :