DU VET ATT DU ÄR GUBBE.....

publicerat i DAGENS;
...när du legat i en sån här....
...och inte bara det
 kanske du druckit vatten ur en sådan, det gjorde i alla fall jag
fanns olika varianter på gatorna i berlin när jag växte upp
och det järnrika vattnet var inte bara kallt utan även gott
många sådana här finfina fordon åkte omkring på gatorna när jag var liten
du vet också att du är gubbe om ditt hår istället för att växa uppåt
ramlar ut ur näsan, typ, uschaaaalinge som man säger i östergötland
by the way
det värsta är inte just håret där i näsan, man har ju nästrimmer
(också en gubbaccessoar)
nä, det värsta är när det piper i näsan vid inandning för att nåt
äckligt irriterande litet näshår är i vägen
d e t
är irriterande i kvadrat
minst
ett annat kännetecken på gubbvarning är
när män i en ålder långt bortom övre medelåldern börjar
åka skidor med enbart stavar
 ägnar sig åt så kallad stavgång 
där man dock tror att det är en variant av kampsport
eftersom man viftar med de där stockarna ganska så orienteringslöst
åt höger vänster uppåt neråt
och jag som trodde de var för att
h å l l a 
balansen
dialog mellan gubbe och pojkvasker
"när jag var i din ålder fanns varken datorer, internet, dataspel eller
mobiltelefoner, men jag var lika glad för det"
"vaffan då för?"
eller som lennie norman uttrycker det i sin lilla bok
"gubbvarning"
(för övrigt min inspirationskälla till inlägg som detta)
du vet att du är gubbe...
...när du tycker det var roligare förr
men inte kommer ihåg vad det var som var roligt
 övrigt:
när jag var liten hade jag inte roligt, men det är en annan historia

 
 
P U S S
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hahaha! Skrattade gott åt dina hårstrån i näsan. Min man har ungefär samma problem. Han använder också en trimmer.
För många år sedan fanns det en engelsk serie på tv1 som hette "Grumpy Old Men". Där avhandlades bland annat håret i näsan. Den serien var hur rolig som helt och otroligt sann, fast det visste jag inte då;-)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Synd jag missade den serien, britterna är bäst på humor!

Kommentera inlägget här :