JAG DRAR SNART....

publicerat i DAGENS;
 
 vet inte vart
vet inte när
men....
avgången närmar sig med stormsteg
o r k a....
.
.
.
så här sjunger uffe 
 
Dom vill bara ha dina stålar
Hala som ålar
är dom försvunna
Innan du hinner räkna till sju
 
jag kan väl säga som så 
att vad det än gäller för
avtal
uppgörelser
överenskommelser
mobiltelefoni
elavtal
reseavtal
biljetter
ja, till och med
frisörer
för att inte nämna 
p o l i t i k e n
 man kan inte lita på nån längre
hur man än bär sig åt
vilken butik eller leverantör man än väljer
man blir lurad
den
 
fria
rörliga
hyllade
denna förban......
marknaden
vilken välsignelse att få välja fritt
vilken förbannelse att vara tvungen att välja fritt
 
Nu har vi alla rätt och skyldighet
Att välja vilka bluffmakare
Vi vill och kan
Frihet och ansvar, men alla vet
Att om girigheten får härja fritt
Förgiftar den land efter land
 
har hört & sett & upplevt
f ö r
mycket nu
det 
r ä c k e r
.
.
.
.
o r k a...
.
.
.
.
....inte ens räkna upp
skulle kunna
m e n
måste tänka på hjärtat
(säger frugan, får inte ens ringa och skälla....)
men
för att ändå ge en liten vink åt ett och annat håll
b e w a r e   
o f 
lidl
lindbergs buss
telia
enkla elbolaget
örebro läns taxi
taxi kurir stockholm
sj
lufthansa
med flera
 
 övrigt:
tips om öde öar emottages med största tacksamhet
 
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hänger inte helt med vad du vill säga här, men en sak är jag helt säker på - en hjärnstartare skulle absolut inte sitta helt fel;-)

Suveräna bilder förresten!

Svar: ville bara beklaga mig lite, känner mig lost i djungeln av avtal hit och dit....och hur mycket man luras av alla företag
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Du ä riktigt fyndig du!!! Man får alltid eller oftast sätta hjärnan på helspänn 👍 Så klämmer du in lite Uffe emellanåt som gillas starkt 🤗 Du vet jag behöver inge böcker när jag har dig 🤗 Du har ju sett att jag klämmer in John Holm då och då... Nu följer jag min favorit sedan 15 års åldern via ansiktsboka (slå John Holm i min sökruta) Drn mannen har stoppat i sig mycket onödig medicin osv. Jag har ett så roligt minne från konserten i Söråker förra året: Han var lite seg på en uppstart på en låt och ville börja om då han sa: Ursäkta att jag är sen! Ingen fara ropade en man i publiken, vi har väntat 40 år på dig! Jag tog det med honom efteråt och jag talade om att jag väntat x antal år själv där vi satt på scenen efteråt... jo till saken: För någon dag sedan uppdaterade John sig om nu skulle han gå och läsa Uffe Lundells nya bok 😊 Hjärtstartare - Fyndigt 👍

Svar: Så bra att jag kan hålla din hjärna igång, hjärtat sörjer du ju för själv med ditt fantastiska boende inte minst :)
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :