NONSENS

publicerat i DAGENS;
får det bli idag
alltså lite
galenskaper
lustigheter
eller varför inte kalla det för vad det är
t r a m s
 då slipper jag ju att hitta adekvata
vill säga
passande bilder
till det jag skriver, utan kan bara slänga in bilder lite hipp som happ
och blanda dessa med ett å annat lustigt
 hade först tänkt att skriva ett seriöst
vill säga
allvarligt
intellektuellt
tänkvärt 
inlägg
men ångrade mig
 efter gårdagens 
mörkgråa 
dystra
deprimerande
vill säga
icke upplyftande inlägg om
allehanda orättvisor från allehanda
skitbolag
måste jag pigga upp mig själv och mina trogna läsare med lite
hederligt
n o n s e n s
 som till exempel att ha
många bollar i elden
jag alltså om man har mycket att stå i typ
eller
när katten inte är hemma dansar råttorna på osten
oavset om det är chevrè, tilsiter eller edamer
 sen kan man ju också säga att
det man har i benet har man inte i huvudet
man får springa mycket för att minnet sviker typ 
eller
dra mig raklänges
inte var det här någe skoj
bättre eller roligare än så här blir det knappast
 
så 
 
ja
 
alltså
 
 
bry dig inte på mig
 övrigt:
nästa gång blir det allvar...
....igen
 
 
P U S S
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Gillar skarpt hur du modifierar de svenska ordspråken. Tror att det bara är utlänningar med en fantastisk känsla för språket kan lyckas med det:-)
Å bilderna var suveräna:-)

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Gillar skarpt hur du modifierar de svenska ordspråken. Tror att det bara är utlänningar med en fantastisk känsla för språket kan lyckas med det:-)
Å bilderna var suveräna:-)

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gillar skarpt hur du modifierar de svenska ordspråken. Tror att det bara är utlänningar med en fantastisk känsla för språket som kan lyckas med det:-)
Å bilderna var suveräna:-)

4:e kommentar, skriven , av BP:

Gillar skarpt hur du modifierar de svenska ordspråken. Tror att det bara är utlänningar med en fantastisk känsla för språket som kan lyckas med det:-)
Å bilderna var suveräna:-)

Svar: Håller med, eller manusförfattare i Falkenberg....
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :