FRIDAY ON MY OWN - ELLER NI 2 SKA BLI 1

publicerat i DAGENS;
fredag 20180921
en helt vanlig fredag för de flesta
en ganska så ovanlig fredag för undertecknad
 fredag 20180921
klockan är sjutton å tretton å 45, 46, 47...
å jag har varit och veckohandlat
all by myself
 fredag 20180921
varorna är inplockade, fotbadet klart
klockan går
nu är hon sjutton å sexton å 47, 48, 49...
nu
blogginlägg
  fredag 20180921 
friday on my own
bästa makan har gett sig av
tillsammans med bästa dottern
har de lämnat undertecknad åt sitt öde
  fredag 20180921
de två människor jag älskar mest av allt i hela världen
ska ut å roa sig på egen hand
on their own
all by themselves
 fredag 20180921
och undertecknad sitter här i sin ensamhet
(frihet kanske en å annan tänker)
och det går upp för mig vad det betyder 
det där som prästen sa när vi gifte oss
i tidersrums gamla fina pittoreska träkyrka
19910316
"ni 2 ska bli 1"
 fredag 20180921
blir jag varse vad det vill säga för
jag känner mig 
konstig
tom
upplever en släng av
hjälplöshet
övergivenhet
ja
jag är helt enkelt 
.
.
.
ohel
.
.
.
halv
 övrigt:
det är väl precis så här det ska va efter ett 27-årigt äktenskap...
...eller
 
P U S S
 
 

 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Som ytterst tillfällig gräsänkling hade du åtminstone chansen att ta dessa suveräna bilder på regnbågen i lugn och ro;-) Hoppas du överlevde. Du tog nog en wirre antar jag - för att dämpa ångesten;-)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Anonym:
haha, regnbågen fotade jag i torsdags och whisky tål jag inte ens lukten av, men det blev en tysk "Oktoberfestöl" och tysk långfilm.... :)

3:e kommentar, skriven , av BP:

Anonym var jag BP alltså. Har inte den blekaste varför blogg.se vill att jag ska vara anonym. Förstår inte varför bloggplattformarna sabbar för varandra.

4:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Precis så ska det vara, knasboll, fint inlägg i hyllningens tecken=)

5:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
De lever sitt eget liv, ändras titt som tätt lite överallt tycker jag...
Jessica:
Tack!

Kommentera inlägget här :