ÖSTERRIKE - ETT HIMMELRIKE 9, 11, 32, ?!

publicerat i SEMESTERÄVENTYR;
uppmärksam läsare har kanske lagt märke till
att undertecknad varit skapligt förvirrad de senaste veckorna
 mannen i fråga skyller inte ifrån sig utan erkänner
att han inte haft koll på antal inlägg om österrike
 tappat räkningen helt enkelt
vi kan skylla på skrivarens aversion mot siffror
 begynnande tecken av alzheimer light
en långsamt sig påsmygande släng av demens
eller så kan vi helt sonika bara anta att 
saligheten beträffande den hänförande upplevelsen
(ett semsterbesök i österrike)
bär skulden till försumligheten
 en ringa sådan
visserligen
men ändock aningen irriterande
 ett besök av bergskapellet tog jag mig tid för
den helige bernhard är beskyddaren av alla
bergsklättrare/bergsvandrare
 min vana trogen var jag naturligtvis tvungen
att experimentera inom området fotografering
tycker nog själv att jag lyckades bra
denna gång i alla fall
lyckades till och med att få med ett litet flygfä
 längst upp till höger
ofrivilligt
oväntat
men
lite coolt
sjunger ulf lundell i en av sina bästa låtar
 vi behöver inga orgeltoner eller processioner
för att gå upp och möta 
g u d
.
.
.
och var passar väl de orden bättre än på en bergstopp i österrike
övrigt:
haven 
tålamod
&
förtröstan
snart är österrikeinläggen slut
 
 
 
P F U E R T I
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Då har vi en sak gemensamt - dyskalkyli. Med andra ord så har jag missat det du tror att dina uppmärksamma läsare lagt märke till.
Du har lyckats utomordentligt bra med din fotografering i Österrike. Alla bilder är helt enkelt enastående.
Att det fanns en heliga Bernhard visste jag inte. Trodde det syftade till Sankt Bernhardshunden.

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Var icke orolig min vän! Ty åldrandet börjar vid 18 års ålder... det går bara olika fort 😉 Innan jag ens kom till din text så fanns Uffe med tidigt i dina bilder 👍 Vad beträffande alla dina bilder från Österrike finnes bara två ord: Otroligt vackra 👏👏

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Dyskalkyli....så illa är det väl inte.....St.Bernhardshunden LoL :), kunde det ju varit i och för sig men då pratar vi Schweiz
Åke:
Kul å höra broder :)

4:e kommentar, skriven , av Kenneth:

vadå lätt släng :):)
Fantastiska bilder fortsätter du att presentera nästan så man skulle vilja vara där :)

Kommentera inlägget här :