20190114 ARLA MORRONSTUND

publicerat i DAGENS;
då var det dags igen
minus 7 och full mundering
cykelns tjänstevikt ökar med 5 kilo 
typ
isbana utanför bostaden
senare lite sandat
ännu lite senare
barmark
det eländiga saltet
förstör ju cykeln ju
värmeverkets rök inte lika klar idag
flackar nervöst upp å ner
å inte är den på väg österut heller
röken piskas hårt, stramt å bestämt
söderut
av den obarmhärtiga nordan
bensinpriset på macken jag passerar 2 ggr dagligen
har stigit med
exakt 70 öre
på en vecka
annars allt sig likt i 
dårhuset sverige
ett bostadsområde i stan ska flytta
alla sina postlådor
från sin egen ingång
till
en gemensam konstruktion
för 90 hushåll
annars
ja
annars 
levererar postnord ingen post
längre
å jag som trodde det var deras jobb
så fel jag kan ha
så dum man kan va
men
inte lika dum som liberalernas partiledare
han
björklund
är fast övertygad om att
han både kan ingå i en regering med
s, c & m
och samtidigt
gå i opposition
sa han
i morse
på tv
diagnos:
inte bara dum
utan 
även
schizofren
med en släng av
omnipotens
blir spännande
(?)
att se vad v hittar på
ståndaktiga tennsoldater
eller
vika ner sig
fega ur
balla ur
själv orkar jag inte bry mig
samma med hockeyn
döfött just nu
det får barka vartåt det vill
kan inte ändra på`et i alla fall
länge lever likgiltigheten
annars
idag
har varit
en bra dag
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Herregud så mycket snö ni har. Där skulle jag absolut inte vilja cykla, trots att det är fint plogat.
Regeringsschabblet har jag övergett för länge sedan. Brexit-turerna kan jag ju åtminstone skratta åt, men det som händer här är ju bara löjligt. Kanske borde försöka att följa politiken här också. Undrar om jag skulle skratta lika mycket;-)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Låter som det kan bli spännande att följa Björklund då...

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica: Ja...eller inte :)
BP:
Bilderna är tagna i Säfsen för några år sen, vi har inte så mkt snö här inte. Följa politiken....nja...vet inte, sen är ju frågan om du kommer att skratta eller gråta....

Kommentera inlägget här :