SKYLTSÖNDAG #324

publicerat i SKYLTSÖNDAG;
jaha . . . då är man fysisk närvarande igen för deltagande i bp:s skyltsöndag
det finns en å med badplats en bit utanför stan . . . tydligen får hundar å hästar (?!?) inte bada/vistas här . . . måste nästan ta mig dit efter 30/9 . . . kul å se hästar bada . . . 
 tur att tiden då man dök i är för länge sen förbi
denna hittade jag på en cykeltur utanför stan . . . kul att det finns så många varianter på "varning för barn" skyltar
den här tjecken passar alltid . . . billig å go
 nu lite skyltar från hamnen i karlsborg inkl. göta kanal
 "modigt" med bryggerireklam på en båt
som sagt
här är det stegen som gäller . . . varning för nackspärr
- - - - -
sista är även den från nån cykeltur . . . lite ovanlig å ganska söt
trevlig vecka tillönskas eder alla
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Sista skylten tar priset. Den är verkligen söt, dessutom har jag aldrig sett en sådan skylt i nollåttaland.
Sedan var det troligen inget barn på "Akta mig"-skylten utan en "gamling". För skylten under betyder "varning för personer med nedsatt hörsel. Googlade skylten ,då jag heller aldrig sett en sådan "varningsskylt".
Googlade även båten "Modig". Här reagerade jag på namnet, inte så mycket på Kopparberg-reklamen;-) Å priset 650 kr för en enkelresa Karlsborg-Motala är ju hudlöst...
Ett härligt bidrag till Skyltsöndag. Tusen tack för det och länken:-)

Svar: Jo...att de 3 prickarna gäller hörselskadade visste jag, trodde nog det var en kombination av båda.....p.s. heter det inte "hutlöst"?
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :