31 DAGAR I JANUARI DAG 6

publicerat i
ORSAKULLAN:s bloggutmaning
 
6. Fågel, fisk eller fintvätt?
 
Snackar vi mat kan jag tänka mig grillad välkryddat kyckling panerad fisk helst rödspätta kanske nån god fisksoppa men annars . . . 
helst en rejäl å god köttbit typ rullader som är i begynnelsestadiet på de två första fotona
å nedan i grytan för inmundigande senare under nyårsdagen . . . tradition hemma hos oss
"finmat" typ ostron små icke mättande konstnärliga kreationer å annat "exklusivt" . . . nej tack
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Inget fel på rullader, som man ju kan göra på hur många olika sätt som helst. Jag menar "fyllningen" alltså. Har aldrig lyckats med att få lövbiffen mör dock. Men fyllningen blev god.
Tycker att lite mera exklusiv mat några dagar per år hör till. Det där lilla extra anser jag att vi är värda. Sedan har vi ju alla olika smaklökar. Fisksoppa - MUMS, rödspätta - är lika med kattmat, det gäller strömming också. Men torsk, kolja och seabream plus bläckfisk - MUMS.

Svar: Som sagt . . . smaken är olika! :)
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

Åh det här låter ju riktigt gott. Samt vilken rolig tolkning du gjorde, är jättekul att se hur ni skrivit då det aldrig är något rätt eller fel och man helt ska göra sina egna tolkningar. Det älskar jag! Förmodligen för att jag är lärare i grunden, och älskar att leka med orden. Jättekul att du är med och deltar.

Kommentera inlägget här :