31 DAGAR I JANUARI DAG 8

publicerat i
 ORSAKULLAN:s bloggutmaning
 
8. Det här tackar jag staten för . . .
ja nu fick jag allt tänka länge (å väl?)
- - - - - 
borde det gå snabbt?
borde det finnas massor att skriva?
borde jag skämmas för att jag inte kommer på nåt?
- - - - - 
är ju oändligt tacksam att jag som 6-åring via berlinbarnhjälpen fick komma till sverige å familjen larsson i kisa, hade nog inte suttit här idag annars 
(biografi på gång, blir förhoppningsvis färdig under 2022) 
- - - - - 
men det var ju egentligen inte så mycket staten som var inblandad i det utan frivilligorganisationer typ frikyrkor å andra
- - - - - 
har tänkt klart . . . mitt svar får bli . . .
allemansrätten

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Allemansrätten, den har jag glömt totalt! Kan bero på att jag sällan (läs: aldrig) tältar i skogen eller vid sjöar. Går inte över lantställen heller så... Det ska bli intressant vad du tycker om mitt svar på den frågan...

Svar: Har läst dina svar på frågan, men väljer att avstå från en kommentar . . . :)
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :