SKYLTSÖNDAG #348

publicerat i SKYLTSÖNDAG;
bp:s skyltsöndag missar man (nästan) aldrig å nu efter att alla helger are gone så . . .
 börjar jag med min sista skälvande julöl . . . återkommer till denna varje jul . . . den är god å fyller väl sin uppgift att förgylla julmaten . . . inte alls så överarbetad som de flesta andra julölar
dessa två snögubbeskyltar fotade jag på en promenad hos dottern i skövde
 mycket gulliga . . . vill ha!
de sista två är även de från skövde . . . ovanstående har dottern i vardagsrummet å jag instämmer till 100% . . . minst
- - - - - 
 registreringsskylten upptäckte jag på väg ut från parkeringsplatsen när vi skulle hem . . . huruvida det överensstämmer med bilens skick hann jag icke undersöka
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Trasig var en originell bilskylt. Underbara snöskyltar där i Sövde. Undra var man köper dom? Julöl finns inte på min önskelista däremot hos Margit.

Svar: Tyckte dock att skylten passade dåligt till den ganska välskötta å utrustade bilen.....
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av BP:

Alltså skyltarna med snögubbarna vill jag också ha. De är ju så himla söta, speciellt den första:-) Nästan att jag börjar gilla snö, fast bara nästan;-)
Nej du, den registreringsskylten skulle jag inte vilja ha på min bil. I högsta grad illabådande, varken man är skrockfull eller inte;-)

Där fick du till en toppen Skyltsöndag igen:-) Tusen tack för den och länken:-)

Svar: Tack
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :