IBLAND . . .

publicerat i VECKANS VISDOM;
. . . försöker jag att kontrollera sånt som inte går att kontrollera . . . . . .
livet till exempel 
(herregud & co)
 som härförleden när jag var ute efter att inhandla ett par sköna bekväma skodon som jag varit i behov av länge å då självklart begav mig till traktens köpcentrum för å kika prova kika prova kika prova fråga om råd prova igen . . . nada . . . sen nätet . . . kolla kolla kolla
 men men men även här utan resultat det blidde helt enkelt inget å då tänkte jag som så . . . 
skodonen kommer säkert till mig nån gång framöver när jag minst anar det . . . varför leta å jaga . . . rätt som det är så finns de där
 å så blidde det . . .
förra lördan var vi i skövde för att fira morsdag å på väg till restaurangen där vi skulle äta passarerar vi sko-larsson
å huxflux får undertecknad syn på flera attraktiva par på
r e a
så efter avslutad måltid blev det raska steg till ovan nämnda butik
två par provades å kändes perfekta som gjorda för mig så . . .
det blidde två par perfekta skor för mindre pengar än ett par hade kostat som jag kollat på innan . . .
ibland försöker jag att kontrollera sånt som inte går att kontrollera 
. . . 
livet till exempel 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

En sak har jag lärt mig. Och det är att jag inte kan shoppa när jag behöver nåt (kläder, skor). Enda sättet att shoppa för min del är att "spontanköpa" saker. Precis som det säger - när man minst anar det kommer skorna emot dig.
Grattis till ett kanooon köp!

Svar: Tänka sig at vi har en till likhet . . . härligt att det finns fler som tänker som jag . . .
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :