JAG BARA UNDRAR . . .

publicerat i BETRAKTARMINISTERN TAR TON;
. . . inom vilka andra yrken med flerårig universitetsutbildning har utomstående rätt att
lägga sig i
ha åsikter
ställa krav
tala om hur det ska vara
? ! ? ! ? 
såg reportage om lärarflykten i sverige där man bland annat som skäl angav 
- visserligen nästan i förbigående som om det inte var något säskilt att haka upp sig på -
hur just föräldrar beter sig som om de vet bättre å lärarkåren synes vara skyldig att ta hänsyn till allehanda
kritik 
tips
råd
order
hur man ska göra
 själv har jag ju
s o m    v ä l    ä r
uppnått det stadiet i livet där jag högaktningsfullt kan skita fullständigt i det
typ
passar inte galoscherna tar jag mitt pick å pack för att hänge mig åt pensionärslivet
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Å du klarar dig ju med ett hårsmån, för från och med 2023 höjs ju pensionsåldern och åldern är man tidigast kan pensionera sig. En himla tur:-)
Har en kompis som är lärare. Han berättar ibland om sitt liv med ungarna. Kan lugnt påstå att jag inte är avis på honom. Att vara lärare är inget jobb, det är ett kall. Detsamma gäller fi sjukvårdspersonal...

Svar: Jag vet . . . skönt å har lite tur ibland . . . men lärare är inget kall heller utan "modernt slaveri" . . .
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av BP:

Å du klarar dig ju med ett hårsmån, för från och med 2023 höjs ju pensionsåldern och åldern är man tidigast kan pensionera sig. En himla tur:-)
Har en kompis som är lärare. Han berättar ibland om sitt liv med ungarna. Kan lugnt påstå att jag inte är avis på honom. Att vara lärare är inget jobb, det är ett kall. Detsamma gäller fi sjukvårdspersonal...

Kommentera inlägget här :