DU VET ATT DU ÄR GUBBE.....

publicerat i DAGENS;
....när du har gråa kläder och grått hår
 nä, för det hade jag redan för många år sen och då var jag
sannerligen ingen old man
däremot kvalar jag in till gubbkategorin beträffande halkmatta i badkaret
men där kan jag skylla på att min fru ville ha en...
 du vet att du är gubbe....
...när du är på fest å säger:
det är en dag i morgon också
nja, även här blir utslaget negativt ty jag är ingen festprisse
hade mina vilda år i sena tonåren och tidiga vuxenåren
 läste följande citat:
du vet att du är gubbe....
....när du är äldre än samtliga spelare i os-laget i curling
det säger väl mer om sporten (?) curling än om mig/att vara gubbe or not
 hona till hane:
du är inte för rolig, du....du säger inget, du vill inget, 
du drömmer inte om något......
hanen avbryter:
jo, jag drömmer om att få vara i fred
ja du
den drömmen har man drömt i många herrans år
i många olika sammanhang
på många olika platser
men med ålder har det nothing to do
 några snabba på rad... 
du vet att du är gubbe....
...när du ser skillnad på en volvo s60 och en volvo s80
det kommer aldrig att hända
 
du vet att du är gubbe....
.....när du pratar med dig själv
ja, vem skulle jag annars prata med?
 
du vet att du är gubbe....
.....när alla konserter du går på är sponsrade av fonus
ingen risk, brukar vara äldst på de konserter jag besöker, och det med
m a r g i n a l
 
du vet att du är gubbe....
.....när du säger att huvudsaken man är frisk
är man något sånär normal säger man väl det nästan hela livet
 
du vet att du är gubbe....
.....när du inte kan böja dig utan att stöna
.
.
.
.
hahaha.....skulle inte tro det...
 övrigt:
nästa....
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hahah! Vet inte om du såg tv-serien "The grumpy old men" för många år sedan. Men där var i alla fall ålderstecknet näshåren som blev längre och längre och växte utanför näsan. Japp, de fick trimmas. Så nu vet du;-)

2:a kommentar, skriven , av Kenneth:

det bara o erkänna att du är gubbe, var förresten i Örebro i Söndags :)

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Där kvalar jag faktiskt in sen flera år tillbaka, har t.o.m. 2 st. näshårtrimmers :)
Kenneth:
VA?!? Utan att höra av dig?!?

4:e kommentar, skriven , av Åke:

Mycket gubbsnack nu ;) Du är ingen gubbe som du löper och badar i 16 gradiga vatten...

5:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Nä, det är ju det jag säger....

Kommentera inlägget här :