DU VET ATT DU ÄR GUBBE.....

publicerat i DAGENS;
...när du inte köper varken snygga eller moderiktiga byxor
utan elastiska
vilket jag bevisligen (fråga frugan) inte gör
ergo*
är jag inte gubbe
 
*alltså
 du vet att du är gubbe....
...när du vaknar med morronstånd och omedelbart ringer
bäste polaren för att berätta den glada nyheten
 även här kvalar jag inte in
 skulle aldrig falla mig in att väcka min bäste kompis
 samtal farfar och barnbarn
farfar:
"å hela livet har jag slitit å släpat å skött mej å varit lojal
å plikttrogen å aldrig legat samhället till last."
 
barnbarn:
"otroligt farfar, hur jä... dum kan man bli!"
 
jo jo jag vet
det är egentligen inte roligt för det är inte alls ovanligt för
dagens ungdomar att tänka just så
(varför får bilden mig att tänka på en kollega som spelar sax?) 
du vet att du är gubbe när...
...du kan både spilla, dregla och släppa dig utan att nån
reagerar ens
 
diskvalicerad även här, det har väl inget med åldern att göra...
avslutningvis
du vet att du är gubbe när...
...du anser att en maträtt som inte innehåller sås och potatis
inte är en riktig måltid
med viss modifikation har det varit lite åt det hållet länge
för min del faktiskt
vill helst ha hela matgrejer på tallriken 
typ
potatis där
kött där
grönsaker där
inget mos
inte gärna ris
inte allför ofta pasta
inget blask 
typ
lasagna
grytor
eller andra moderna påhitt
separerade smaker
separerad på tallriken
 okej okej
jag kan väl göra lite undantag när det gäller dessert
 övrigt:
alles in allem
kontentan
slutsats
lite lite lite gubbe
 
 
P U S S
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Så du gillar Örebro Hockey och Hertha Berlin i fotboll. Skrattade lite där, för Hertha har ju likadana färger på sina tröjor som IFK Göteborg, fast Hertha ligger betydligt bättre till än Gbg, som är ungefär lika duktig som Örebro Hockey;-)

När jag såg bilden på mat du lagt upp för några dagar sedan så tänkte jag precis på det du skrev idag. Min svengelska man har samma "matattityd" som du, å den har han haft i alla år Men jag har lyckats uppfostra honom;-)

PS. Vilken otroligt trevlig fru du har! DS.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Ja, Hertha sitter ju i sen uppväxten, vi var ju hängivna fans och hejade vilt på alla hemmamatcher!
Trevligt att du "gubbe" vill ha sin mat separerad, skönt att ha själsfränder....och tack för komplimangen om min fru, hon är bara bäst! :)

3:e kommentar, skriven , av Kenneth:

jaha då har du alltså gått över på den sidan :)

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Kenneth: NEJ..... ! :)

Kommentera inlägget här :