LÖRDAGSPROMENAD I RIMFORSA

publicerat i
fullt av äckliga kanadagäss på ortens badbrygga
 jo, ingen protest äckliga så det förslår
förutom att det är stora otympliga äckliga fågelfän
så skiter de ner nånting makalöst
i ordets rätta bemärkelse
skiter ner
 sen kan man ju visserligen ta lite kort 
men det är mest för vattnet, solen, motljuset
 annars skulle det inte finnas i min värld att ta kort
på äckliga fjäderfän
jag som har fågelfobi
 sen måste man ju dokumentera vissa fenomen
för att till exempel kunna ondgöra sig över dem
typ kanadagäss och deras skit
 men om man nu bortser från den lilla detaljen
tillika olägenheten
så blev ju en del foton riktigt fina
 om jag får säga det själv
och det får jag ju
ty
min blogg
jag bestämmer
 tänk att svärföräldrarna bor så fint
att de inte har mer än ca 5 minuter för att få uppleva och njuta av en sjö
det är få förunnat
och visst, det är inte havet, som ju är oslgbart
men bättre än inget
 har nu gett svärfar i uppdrag att organisera ett
rimforsa-lopp av något slag
utmed sjön och runt den vackra naturen
så där en 5 till 10 km typ
tror det skulle bli succé
 övrigt:
hemma bra men borta bäst...
? ! ?
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Undrade just varför i hela friden man åker 150 kilometer för att fota dessa äckliga gäss och deras avföring på en så fin brygga. Gillar inte heller fåglar, än mindre deras grönvita skit.
Men sedan insåg jag ju hur otroligt fint dina svärföräldrar bor. Å soligt var det också. Kanoooon bilder, som väl uppväger skitbilderna;-)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Hahaha, ja det kan man ju undra... :)
Det var ju bra att vi är av samma åsikt vad gäller fjäderfän..... :)

Kommentera inlägget här :