ÄR DET HÖST SÅ ÄR DET

publicerat i DAGENS;
och det är bra så
inte minst när solen skiner och tar fram de absolut vackraste färgerna
 och låter dem träda fram i all sin prakt
i love it
 den klara höga friska luften gör gott i våra lungor
andas in djupt och njuta av fräschheten
 får man sen dra in den där härliga höstdoften i den aningen
småfrusna näsan också
ja
vad mer kan man begära så här i oktober månad
så här strax före den nordiska depressionsframkallande mörkläggningen
så här några få veckor inför julbestyren
 nu gillar ju jag hösten oavsett om solen skiner eller inte
att gå ner i varv
inte känna de där sommar-aktivitets-måsten
inte plågas av den där somriga inaktivitets-fobien
 dra ner rullgardinen och stänga ute all
hyperaktivism
stänga in all
lugn och ro
tända ljus
ligga i soffen
hålla sin käraste i handen
 vältra sig i sommarminnena
känna att
"ja, den här sommaren har varit bra, vi har njutit av årstiden,
vi har haft det gött på alla sätt och vis"
nu kan vi med gott samvete gå ner i varv
ta time out
gå i ide
skruva ner tempot
ladda batterierna
 övrigt:
vår bästa tid är nu.....
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Höstens färger i år är mera "slående" än "ever" tycker jag, vilket måste bero på den underbara långa sommaren. Naturen gick ju i ide i juli efter två månaders torka och vaknade till liv för ungefär en månad sedan då det började regna.
Är mer aktiv nu faktiskt, för 32 grader och hög luftfuktighet var för mycket till och med för mig. Så nej, jag lugnar inte ned mig ... än;-)
Är ingen vintermänniska med levande ljus och/eller en bok liggandes i soffan. Jag älskar mitt balkonghäng med en bok till sent på natten. Men så är jag ju pensionär också;-)

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Instämmer med BP:s ord... elller skruvar inte ned riktigt... än typ. Vackra talande bilder 🤗

3:e kommentar, skriven , av Kenneth:

Vackra höstfärger :) o kortet var inte så dåliga heller :)

4:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Vem minns den snö som kanske föll i fjol? Nä, nu var det ju sommaren vi skulle minnas... och gå i ide... låter skönt=)

5:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Ja, så har vi alla våra "egenheter"... :)
Åke:
Nä, det gör väl du aldrig... :)
Jessica:
Jo, jag gillar det... :)

Kommentera inlägget här :