HAR DU NÅNSIN...

publicerat i DAGENS;
...funderat över
hur det kommer sig att de flesta människor bor i 
stora städer
mindre städer
städer
?
 jag menar med tanke på att det är vetenskapligt bevisat
att människor mår bäst av att vistas i naturen
 vems påfund är det att bygga
betongbunkrar
tegelbunkrar
höga hus
stora hus
hus
bredvid hus bredvid hus bredvid hus bredvid hus bredvid hus bredvid hus  
 som är
fyrkantiga
hårda
 
naturen är
rund
färglad
mjuk
och
hur eller vad man än tror på
religion
filosofi
ingenting
så är vi en del av naturen
 vi hör hemma där
bland 
gräs
träd
sand
jord
blommor
vatten
m e n
har avlägsnat oss för att byggas in fyrkantiga hårda kartonger
fulla av
hörn att stöta sig mot
hårda väggar och murar att gömma sig bakom
avkapsla sig från omvärlden och medvandrarna på denna vår jord
 inte undra på
våld
depression
stöld
överfall
rån
självmord
vilsna barn
vilsna ungdomar
vilsna vuxna
 ju större städer desto mer eländes elände
som lärare har jag under alla mina över 30 år mött allehanda ungdomar
och även om det finns undantag så har jag konstaterat en enorm skillnad
mellan dem som kommer från landet och dem som inte gör det
 sååååå
riv alla städer
bygg små hus här och var i vårt avlånga land
ge alla människor mer space
så man slipper armbåga sig fram
så ska ni få se hur 
glada
tillfreds
trygga
vi människor kommer att bli
 vad då
?
praktiska hinder
?
alla jobb finns i stan
?
all service finns i stan
?
alla aktiviteter finns i stan
?
.
.
.
.
äsch då.....
 övrigt:
skyll yourself then.....
 
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Som tur är är vi alla olika. Jag får lappsjuka om jag får vistas någonstans som är mera än max 20 kilometer bort från en stad och inte kan nås på en kvart eller så.
Älskar dina bilder och har inte det minsta emot att vistas på sådana fina ställen i några veckor, men sedan så vill jag vara asfaltbonde igen.
Älskar höghus och nybyggen. Hatar dock skokartonger som man envisas med att bygga här i 08-området.

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Du: Om du viste vad svært det var att få flytta hit ut. Här ute fick man inte bygga serru eller bosätta sig... det var alla dj***la myndighetskrsv och det 4:e överöste det femte... jag ville inte dra upp det när jag visade dig runt här. Människan får inte bo som man vill, man ska anpassa sig och ställa sig i ledet precis som man gör på lekskolan eller förskolan vad dom nu kallar det. Människor får inte ha en egen vilja serru!!! Här ute blir vi vildar serru! Tror du Alnö hade något behov av EU? Jag brukar säga att vi gick inte med 🤗 Vilken fin bild på oss två 👍 Jag är glad att du visar upp tre bilder från mig till dettta fina inlägg 👌 Dessvärre är vi också dyra att transportera här ute, vi kommer aldrig att få tunnelbana som ett exempel... bussen går förbi på morgonen och tillbaka på kvällen typ. Vem f*n vill bo så här... det mesta kravaller vi har är när älgen äter upp äppelträden... eller som i veckan när ett rådjur smockade i sig rosenblommen... jo ibland kan bussen halka i diket också... morgontidningen kom runt 14 en gång för det vart 50-60 cm snö en natt (finns reportage såklart) Men du minns väl Robban Gufstasdon: Inte är jag bitter inte. I förgår berättade en arbetskamrat att han köpt hus på ön, strax nedanför vattentornet... många andra vid matsalsbordet berättade hur tokiga vi är. Som bor här ute... jag kontrade snabbt: Jag hoppas bron rasar en dag så jag slipper komma hit (naturligvis ska ingen skada sig) På sommaren ska det till mycket innan jag åker till fastlandet ska du veta... jag är som tjuren Ferdinand 👍 På din fjärde bild: Längst till höger finns det en ö som heter Åstön, dit ska vi nästa gång, ön ligger bortom surströmmingsburken och har många fina badvikar 👍 Hälsa frun 🤗

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
ja, vi är alla olika och du verkar ju inte lida av att bo "ihopmosat" :)
Åke:
Ja du käre broder, vi är nog väldigt lika i mycket...... gött! :) Hälsa du med

Kommentera inlägget här :