DARKAFRAID

publicerat i DAGENS;
skulle man kunna bli om man tar allt man läser på blodigt allvar
tror jag nämnt det tidigare att det är en av glädjestunderna
när man får rätta elevers skriverier
inte minst när dessa kommer från allehanda konstiga väderstreck
ni ska nedan få ett axplock av min senaste skörd
prov i språksociologi
 förklara ordet hackordning
 
...språket man använder inom datahändelser
 
...är att ta en sak i taget
 
...datahacker
 
...dela lång ord till små ord
 
...manipulera språket
 
...ord och uttryck som blivit kortare till kanske bara stavar och
användas på sms t.ex.
 
...när man går in på datorn så en annan person kommer in
samma sida då blir det hackordning
 
 
 förklara ordet resonera
 
...att man resonerar
 
 
 förklara ordet adressera
 
...gör en prestation för att rätta eller fixa en problem
 
...påpeka till ett hål
 
...prata med något som du träffar eller känner
eller bara säga hej
 
 övrigt:
hej
 
 
P U S S
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hahaha! Inte ett enda rätt svar ser jag:-)))) Däremot lärde jag mig ett nytt ord här - språksociologi. Aldrig hört talas om...

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
De rätta svaren är ju inget roliga att lägga ut.....:)

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

😂älskar att få vara med på detta. Håller med BP, förklara språksociologi...

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Ska bli....

Kommentera inlägget här :