LÅST LÄGE

publicerat i DAGENS;
förvisso inte enbart i politiken
 nä, även i salzburg som synes
att lova varandra evig kärlek på detta kuliga sätt
kunde ju frugan och jag också prövat på
 men på grund av bristfällig information 
var vi inte adekvat utrustade
 å andra sidan lovade vi varandra evig kärlek och trohet
i tidersrums gamla träkyrka 1991
det får duga 
 hörde förresten härförleden om en liknande bro på annan ort i europa
där fick man klippa loss alla lås för det hade blivit för tungt
och bron började bli instabil
 tror ni inte att min gode vän tysken redan varit där
och spritt sitt budskap
.
.
.
ja, snacka om att vara hängiven sin klubb
ett klistermärke i salzburg 
ett annat på en bensinpump i lilla frövi
.
.
.
globetrotter där
övrigt:
jag kan skönja ett slut på alla foton från österrike...
 
 
 
 
 
P F U E R T I

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Tycker dessa "love locks" är så fina och färgglada. Men det är klart, de väger ju ett ton. Å om bron inte är byggd för denna extravikt, så får man ta ned dom. Bron du tänker på är Pont des Arts i Paris.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Se där ja, det är till att vara berest/beläst.... ! :)

3:e kommentar, skriven , av Åke:

Mäktigt fotograferat!!! Jag tänkte på vilken bro det var som dom fick klippa låsen på.. BP kom ju med svaret... jag vill minnas att jag varit där... ska kontra med en bild... den finns en beaktning till: Undra hur mycket grundare det blir om man tänker sig liksom under för sjöfarten?

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Tack käre broder...intressant tanke!

Kommentera inlägget här :