SKYLTSÖNDAG #218

publicerat i SKYLTSÖNDAG;
berliner weisse mit schuss - grün
tyskt veteöl med smak av
en helt underbar uppfriskande å törstsläckande dryck
samma här fast med hallonsmak
(berliner weisse mit schuss - rot)
inte lika god
men lika törstsläckande
båda varianterna dryckes i specialglas
å
med sugrör
här vanligt tyskt veteöl
törstläckande men inte lika
god
å
i motsats till de färggranna dryckerna ovan
som är från
berlin
kommer denna enkla dryck från södern
vill säga
bayern
den här skyltningen förstår jag mig
dessvärre
inte alls på
rullstolsparkering i bushen
varumottagning likaså
vad för varor tas emot denna tro
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Här väcker du några minnen. Var i Berlin innan muren föll, och självklart testade jag en Berliner Weisse. Men då serverades den i en stor ölstein i glas med hallonsaften i ett litet "snapsglas" på botten. Myskvadra har jag aldrig hört talas om, inte druckit heller.

Weissbier har jag också druckit några gånger i dessa långsmala glas - i München. Där lärde jag mig att weissbier är en återställare. Så många som varit på fest dagen innan och var bakfulla drack ölen till frukost. Nja, weissbier var nog inte riktigt min grej, varken på kvällen eller till frukost måste jag säga.

Sista skylten skrattade jag gott åt:-)

Tusen tack för en toppen skyltning!

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Kul att du varit i Berlin på den tiden det var intressant, nu skulle du inte känna igen det tror jag.....

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Kul att du varit i Berlin på den tiden det var intressant, nu skulle du inte känna igen det tror jag.....

Kommentera inlägget här :