TRODDE INTE MINA ÖGON - TRODDE INTE MINA ÖRON

publicerat i BETRAKTARMINISTERN TAR TON;

Är du skolvärldens superhjälte?

Hallsbergs kommun - Hallsberg

Lärare i grundskolan, årskurs 4-6

Heltid, Tillsvidare

trodde inte mina ögon.....
..när jag fick syn på annonsen på af:s platsbank
alltså, hur löjlig får man bli när man
"rekryterar"?!?
för egen del kan jag inte
på något sätt
ta det här seriöst
annonsen måste har skrivits 
under senaste nattimmen på
senaste personalfesten
å då under inverkan/påverkan av
alldeles på tok för mycket rusdrycker
eller så har de varit i christiania å rökt på
är det en fantomen man vill ha
stålmannen
spindelmannen
hulken
förresten hulkar finns nog gott om i
skolans värld
men kanske de är mest röda
när de går upp i limningen
därtill nödd å tvungen av
ostyriga elever å inkompetenta rektorer
trodde inte mina öron...
..när jag hörde på morronnyheterna
samma sak år efter år efter år efter
.
.
.
år
vilket elände det är för elever som växer upp i
dysfunktionella familjer
nu när det 10 veckor långa sommarlovet
nalkas
de tvingas vara hemma
å
borta från den enda trygga punkten i
vardagen
skolans värld
där det finns förstående
rektorer
lärare
kuratorer
ja, i den mån dessa verkligen finns på alla
skolor
alltså
vad är problemet
har man inte hjärncellerna igång
o m
man nu är säker på att
x antal barn far fruktansvärt illa i sina 
så kallade "hem"
varför låta dem bo kvar där?!?
missbrukare
alkoholister
psykopater
å på annat sätt
skadade
dysfunktionella
människor
 
s k a
 
i n t e
 
h a
 
h a n d
 
om några som helst
levande varelser
allra minst
 
b a r n
 
! ! ! ! !
men men
pratar går ju
.
.
.
som synes/höres
år efter år efter år efter
.
.
.
år
ovanståendebild står jag för
redan
h ä r
å
n u
dagen idag
har varit
en
bra dag
 
 
 

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hallsberg kommuns annons måste väl vara ett väldigt dåligt skämt. Fy f*n, hur kan man lägga upp en sådan annons. Skulle aldrig söka ett lärarjobb i den kommunen.
Långa sommarlov måste vara rena mardrömmen för barn i dysfunktionella familjer. Nej, usch!

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Det hela vart ju som en Skyltsöndag till 👍 Det här med alla mina kollegor ska jag kopiera av och sätta upp på jobbet 🤗 Det här med rekrytering ala skolväsendet förstår jag mig inte på... men så hör går det till i rekryteringsfirmornas framfart, dom söker en viss profil kanske... Peps på burk ja då blir det "hög standard"

3:e kommentar, skriven , av Åke:

Tillägg: Det hår var ju också som en Skyltsöndag 👍

4:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Precis, håller helt med, skulle aldrig söka ett sånt jobb, i så fall bara i studiesyfte och utklädd till Stålmannen :)
Åke:
Man kan ju undra vad de söker, ingen med livserfarenhet i alla fall, de skulle aldrig nappa på sån skit.... Hög standard hahaha :)

Kommentera inlägget här :