REN NJUTNING

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
att ta sig runt götet lördagen den 18 maj
min käre vän ulrik tog flyget från arlanda till
sveriges framsida
för att få 
nöjet
att springa tillsammans med sin "gamle"
lärare
bra mycket kuligare än
2013
då jag vandrade runt i min 
ensamhet
under solens mördande värme
en sista liten drill
en sista liten kabel
sen så är man 
fit for fight
jo då vi var skapligt
laddade
lätt å le
innan det stora äventyret
med drygt 60 000 anmälda löpare från
när å fjärran
å
södertälje
å
örebro
vi valde att springa för välgörenhet
och den startgruppen var den allra längsta
as you can see
vid vägen
by the way
drygt 800 000 samlades in för diverse
välgörenhetsorganisationer
så här glad ser man ut när man
äntligen hittat sin startgrupp
ulrik min käre vän
å lilla jag hade exakt samma 
taktik
gå ut stenhårt
öka successivt
å
sen spurta i mål
taktiken höll hela vägen
ända in i 
kaklet
å
var man glad igen
lördagen i götet
var en
härlig dag

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Vilken underbar bildkavalkad från Göteborgsvarvet! Love it! Perfekt dokumenterat. Medaljerna är ju hur fin som helst och stort GRATTIS än en gång att du klarade 21 kilometer. Imponerande. Å du, din kompis Ulrik är mycket lik dig. Han skulle kunna vara släkt med dig.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Ojdå, det har jag inte tänkt på, ska säga det till honom.... :)

3:e kommentar, skriven , av Åke:

Jaha medaljens baksida, att en elev ska släpa runt på dig;) Nejdå skämt å sido STRONGT gjort min vän :) Nu kom ju medaljen med på närbild eller var det Ulriks ;) Frän taktik ni hade i alla fall, har du hämtad dig ;)Du skulle ha varit här till helgen och cyklat Alnön Runt loppet med mig också då... kanske nästa år med planering ;)

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Ja du, det skulle vara nåt, två mer eller mindre flintskalliga gubbar trampandes varsin cykel :)

Kommentera inlägget här :