SYRENERNAS TID....

publicerat i DAGENS;
....är dessvärre redan
förbi
(nästintill i alla fall)
jo jag hann nosa på dem 
då å då
men att sitta ute å njuta sittandes
bredvid
nixens
vädret var för
uselt
kallt
regnigt
denna veckas regniga dagar
är ljuvliga för
naturen
å
människan
en massa nhl proffs gör inget
lag
å
före detta örebro hockey spelare avgjorde för
suomi
kul
ändå
heja finland
.
.
.
eller som man säger
hellre en finne i pannan
än en
turk i.....
.
.
.
vi hoppar den
.
.
.
trevlig helg!
dagen som har varit
idag
var en 
regnig dag

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Älskar syrener och deras doft. Brukar varje år knycka ett antal kvistar och ställa i en vas på köksbordet.
Heja Suomi, helt klart! Nästan varje år samma sak - Tre Kronor haussas upp åsså blir det pannkaka. Å ärligt talat har Henrik Lundqvist passerat bäst före datum om jag ska vara ärlig. Synd!

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Trevligt att du kan visa upp syrener, våra blommar inte ännu, Just nu blommar Kabbelekan ned mot havet. Jag vet inte om du såg följande: Vi har 3 sorters syrenen på tomten. Jag älskar doften så mycket. Vi tar in buketter bara de blommar upp. Knopparna börjar komma nu på våra breddgrader, vi är ju lite senare... jag vill de ska vara på högsta blom som till midsommar då dagarna är som längst och man får uppleva dess njutning maximalt. Hockeytävlingingen ja: Skillnad mellan vinst och förlust är ytterst liten, liksom succé eller fiasko... Jag gratulerar vårt grannland för segern för de gjorde klart flest mål. Det går fort i hockey idag. Finna bilder på dina syrener, jag längtar tidlls dom blommar hör uppe 👍

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Dofterna på våren är oslagbara.... :) du gör rätt i att knycka kvistar naturen är för alla, brukar själv säga till grannarna att det bara är å ta :)

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Vad trevligt att du kan se fram emot syrendoften när våra är på väg att blomma över NJUT! :)

5:e kommentar, skriven , av Åke:

Idag och några dagar före har det regnat så nu kanske syrenerna tar sats :) Men var är din skyltar på skyltsöndag? Du har ju missat mina timmar med kossorna också ;)

6:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Jag har inte missat dina kossor, men kanske inte kommenterat eller glömt skicka kommentaren, och skyltar blir det nu, morsdag går före.... :)

Kommentera inlägget här :