ATT VÄLJA MELLAN: PEST & KOLERA eller ännu värre

publicerat i BETRAKTARMINISTERN TAR TON;
den här bilden som jag hittat på 
facebook
är bara för rolig
men
den är ju inte hela sanningen
tog mig
nöjet (?)
att betrakta partiledardebatten
å
kom plötslig att tänka på en gammal
slagdänga
Bildresultat för vem kan man lita på text
lyssna här > vem kan man lita på
att detta pladder överhuvudtaget får kallas
"debatt"
är ju ett skämt
.
.
.
om
jag säger
o m
det nån gång händer att någon ställer en
konkret fråga
får man
hör å häpna 
inget svar
h u r
svårt kan det vara
exempel:
varför  ska en våldtäktsman som har begått 3 våldtäkter
dömas för
endast
2
? ? ?
svaret blev en utläggning om 
en massa annat som
"vi gjort"
trots upprepade påminnelser från
debattledarna
å
frågeställarna
inga
what so ever
konkreta svar
 i ämnet strafförbyggande arbete
"resonerade" man
typ
ingen idé att sätta unga människor i fängelser
där lär de sig bara resten
å
blir utbildade till
grova gangsters
.
.
.
excuse me
exkjuse moa
entschuldigung
u r s ä k t a
m e j
! ! !
utbildar man grova brottslingar i våra fängelser?
trodde de fick annan utbildning eller "vård"
ja
där ser man
.
.
.
kanske att man då skulle se över
"fångvården"
typ
eftersom jag inte 
antecknade
(hade aldrig hunnit i vilket fall)
skriver jag inget mer
här å nu
skulle ta upp för mycket 
tid å plats
å
det kanske ni är glada för
.
.
.
men en liten betraktelse så här på
tisdagkvällen
får man väl ändå
unna sig
hur det nu är med
allt
det
där
.
.
.
konstatera måste vi 
att
de där
"folkvalda"
lever i en annan 
sfär
föreställer mig som de 
"gamla grekerna"
zeus å gänget
högt uppe på ett berg
.
.
.
resten
folket
människorna
långt där nere 
nånstan
behörigt
(obehörigt?)
avstånd
.
.
.
sista bilden för idag:
inte helt utan att jag känner så
sometimes
.
.
.
dagen idag
har varit
en
arbetsam
dag
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Då jag är totalt ointresserad av politik har jag inte följt debatten, men läst om den i tidningarna. Ja, vad ska man säga. Ingenting i mitt fall, då jag inte har tillräckligt med kött på benen.
Du vet politik och religion diskuterar jag aldrig.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Då slipper du hetsa upp dig i onödan....

Kommentera inlägget här :