SKYLTSÖNDAG #367

publicerat i SKYLTSÖNDAG;
går idag i göteborgsvarvets tecken
så jag bjuder verkligen på en röd tråd
 (ja, eller blå om du så vill, det var nämligen en blå linje att följa runt göteborgsvarvets bana)
 i bp:s skyltsöndag
 karta över området
nummerlapp
i väntan på starten å sista bajamaja-besöket eller som ulle uttryckte det besöket i 
"tryckkammaren"
skickade iväg min gode vän som startade en halv timme tidigare pga att han åkte med det s.k. "löpartåget" från 08-land
snart så . . .
kul . . . efter endast några hundra meter
så många fantastiska supporters längs banan
roligaste delen av sträckan . . . alla gamla hus fik parker m.m. samt folket å musiken
rapport till bästa makan å dottern att jag nått första delmålet
samma här . . . nästan halva avklarad
två av tusentals glada fans . . . stod nåt om beer på hatten . . . 
över nya bron in mot stan . . . 
å avenyn . . .
inte långt kvar . . . bara passera "sega gubben" den underbara godisbutiken å området där bästa dottern bodde ett år . . . sen kan man börja tänka på refrängen eller jag menar
s p u r t e n
som jag lyckades (?) anbringa 200 meter före målgång . . . 
vad då senilvarning . . .
nöjd å glad survivor
mottagen å premierad av bästa dottern å mågen efter målgång
även de tyckte jag var värd en medalj som jag naturligtvis fick mig hängd runt halsen
(kuriosa: 3 smågrabbar stod som förstelnade framför mig å gapade stort "har du vunnit?!?! kom du etta?!?!? . . . det var snällt tänkt grabbar, men nej, jag är bara glad att jag överlevde . . .)
 varvets minnesmedalj
än är det krut i gubben
 
 


 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Du är suverän. Nästan lika suverän som på skyltarna. Klart det vart en tråd. Krut i gubben verkar ju vara självklart. Fina medaljer.

2:a kommentar, skriven , av BP:

Du hör väl min rungande applåd hela vägen från Täby! You did it again! Så oerhört bra jobbat. Är så impad. Jag menar du har ju inte sprungit Göteborgsvarvet på två år på grund av pandemieländet, men du fortsatte träna i alla fall! Du är sååååå bäst! Å vilka fina medaljer du fick, både "ettan" och den vackra minnesmedaljen.
Att du sedan tog dig tid att fota till Skyltsöndag också - för det förtjänar du en extra eloge. Stort, stort tack:-)

Svar: Har faktiskt inte sprungit så långt sen 2019 å tränat har jag dessvärre inte gjort så . . . jag är glad att jag överlevde å framförallt kunde njuta av upplevelsen!
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :