3G - GRINIG GAMMAL GUBBE

publicerat i DAGENS;
KAN JAG VÄL VA` OM DET SKA VA `PÅ DE` VISET

Nu var det grannen som kallade mig det idag, men jag håller helt med. Ibland blir jag det, eller rättare sagt
 
IBLAND VILL JAG BLI, VARA DET !

Det bara kommer över mig, likt varulven vid midnatt förvandlas eller Hulken när han blir grön.
Måste man alltid ta allt med jämnmod?
Måste man alltid vara lagom småsur utan att visa det för mycket?
Måste man alltid vara vänlig, trevlig, tillmötesgående, jämkande, överseende
MESIG????
Inte jag i alla fall!
 
Vadan denna upphetsning? Nja, upphetsning och upphetsning...inte hetsade jag upp mig över att det stod
3
i ord
T R E
bilar parkerade i rundeln/vändplanen här hemma. Nä nä, inget att hetsa upp sig för. Inga problem att komma runt med mitt husvagnsekipage. Vill säga, jag kom inte runt! Vadan detta? Jo....som sagt...tre bilar...men varför hetsa upp sig? Bara att ställa sig mitt i, ta sina pizzor och gå in och äta. Inte mitt problem.
Frugan gillade mitt "tilltag" föga, skämdes "ihjäl"......
Nyäten och fräsch gick jag ut efter en stund med stark tro (och lika starkt tvivel) att bilarna eller i alla fall NÅN bil flyttat på sig. Icke sa Nicke! Det var då grannen kom och erbjöd sig att hjälpa mig backa och sen parkera någonstans.
MEN
då kom det över mig
Jag VILL inte !!
Jag KAN
men jag
VILL inte!
3 G
GRINIG GAMMAL GUBBE
 
Sen kom en granne till för att åka iväg, och se där: lite mer plats. En liten manöver, först framåt sen bakåt och hux flux var ekipaget elegant avställt i rundeln/vändplanen.
Man får inte parkera i rundeln?
 
3G får !
 
övrigt: don`t mention the weather !!! :(
 
P U S S
 
 
 
 
 

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :