PENSIONÄRSRUNDA

publicerat i DAGENS;
 
Bristen på sysselsättning förde oss samman (för hans del åtminstone, som arbetslös har man ju fullt upp att slåss med AF den tid som bli över efter allt jobbsökande...).
En pappa till en av min dotters kompisar har nyligen blivit pensionär. I vetskap om min tillgång till tid (och garantin för trevligt sällskap förstås!) frågade han om jag inte var intresserad av lite "lagom motion".
Ja tack, gärna!
Så tog vi oss en trevlig promenad i vintersolen för några veckor sedan för att ta en fika i Café Sommarro som ligger väldigt vackert längs med Glomman här i Örebro. En fantastisk plats mitt i naturen med angränsande skog, billig fika och trevlig personal.
Ju närmare vi kom, desto mer tveksamma blev vi, om det överhuvudtaget var öppet så här års.
På parkeringen får vi då se ett antal bilar och vi kan skymta människor bakom fönstren lite längre bort.
Tur för oss, fikat var räddat (det var ju inte minst därför vi skulle promenera, men, psst, säg det inte till nån).
Vi beställde våra mackor och kaffe och hamnade mitt i en (salig?) blandning av  ENDAST damer 50+, 60+, 70+ som hade SYMÖTE!
Just DÄR och just DÅ!
Lite svårt att smälta in utan stickning.........
 
Idag 11.00 kommer den nyblivne pensionären för att hämta mig till ett nytt "promenadäventyr" och eftersom jag glömt fråga frugan om jag får låna hennes handarbete, kanske vi ska styra våra steg mot annat mål idag!
 

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :