NU ÄR DET KLIPPT............

publicerat i DAGENS;
.................GRÄSET ALLTSÅ...............
Och bilden har inget med dagens övning att göra
men det var ingen som ville fota mig,
så då fick det bli ett kort från år tvåtusen nån gång.
Fast jag är lika vältränad idag, om inte ännu bättre.
 
Fick besök av en liten människa när jag höll på att slita.
"Kipper du gäset", frågade han framkikandes under sin cykelhjälm.
Vad svarar man?
"Nej, jag har fastnat i brödskivningsmaskinen och kommer inte loss...."
"Nej, jag sonderar terrängen för att eventuellt nyttja denna min elektriska maskin för att avlägsna den alltför långa gröna vegetationen på min fram respektive baksida."
"Ja, vad ser det ut som ungj........."
Som väluppfostrad och pedagogiskt skolad äldre man svarade jag enligt alla konstens regler med
 ett förstående, förståndigt,aningen bemästrande dock vänligt klingande
"Ja, jag klipper gräset."
 
Nu nöjde sig den lilla människan inte med att endast få svar på sin (i mitt tycke) ganska enfaldiga, dumma fråga, utan ville fortsätta den ojämlika konversationen.
SOM TUR VAR
kom min fru lagom
(för en gångs skull)
och med över 30 års erfarenhet av små människor kunde hon smidigt ta över
Jag:
"Nu kan du ta över här, jag förstår inte det där språket som små människor talar."
Min fru:
"Pratar du ett eget språk?"
Pedagogik i dess fulländning.
Den lilla människan nöjd
Min fru i sitt esse
Jag har lugn och ro
 
NU ÄR DET KLIPPT
övrigt:
skitig diskbänk
isig frys
öppna fönster
8-17
hemma jobbar mamma
 
 
P U S S
 
 

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :