JAG ÄR DUKTIG

publicerat i DAGENS;
DET TYCKER MIN KÄRA HUSTRU I ALLA FALL            
             
När hon kommenterade min joggingrunda idag:
"Du är duktig, du håller i. tränar på gym en gång i veckan och springer en gång."

Nu är ju inte det någor att skryta om, varken aktiviteterna eller duktigheten. Själv skulle jag vilja träna 3 ggr/vecka, men den disciplinen har (ännu) inte infunnit sig. Att jag nämner händelsen är av en helt annan orsak.
 
DET KÄNNS SÅ GOTT ATT FÅ BERÖM
! ! !
Man lyfts upp
Man lyfter
GÖTT
Positiv input som ger glädje & nya krafter

Tror faktiskt att vi alla till mans och kvinns är svältfödda på beröm
Tidsbrist, armbågssamhälle,
Störst är bäst och vackrast vinner

Anledningar äro mångfaldiga
MEN
Hur svårt kan det va`?
 
 
DAGENS UTMANING:
Ge beröm till alla människor du möter idag
Och jag ska försöka att föregå med gott exempel och uppmuntra så gott jag kan
 
 övrigt:
våldsamt suddande leder till våldsamt skratt leder till sammanbrott av teckentolk
ja, man får, måste
ska
ha roligt på jobbet
 
 
 

P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av aino:

alldeles rätt, man ska säga nåt äkta gott varje dag till nån, det mår alla bra av.
och du är duktig som tränar. fast det är fasligt trist att springa. jag gjorde det en gång i ungdomlig oförstånd, men slutade. sen har jag kört med styrketräning för det är kul. enda form av träning jag gillar. det är kul att vara stark.
aino

Svar: Träning på gym/styrketräning som man ju måste ägna sig åt vinterhalvåret, är DÖTRIST!Det är bara skönt efteråt......
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av Kenneth:

Önskar en trevlig första ADVENT

Kommentera inlägget här :