LOST IN SPACE

publicerat i DAGENS;
ELLER
VILSE I PANNKAKAN
 Som svensken säger
Jo, jag måste erkänna, jag var aningen yr idag. Ingen fullvuxen yrkopp, nä, det krävs betydligt mer för att kvalificera sig för den titeln. Men ändå, efter dagens övningar var jag ändå så vidare pass "lost in a pancake" eller "vilse i rymden" som svensken säger, att jag en bra stund försökte få upp grannens garageport istället för min egen!
Och tur var väl det, alltså att jag kom på, att det inte var mitt garage jag försökte öppna. Annars hade jag kanske åkt iväg med grannens bil.......ja, så det kan bli!
Men jag är förlåten, av mig själv! Mycket att tänka på idag, och hålla reda på och reda ut och informera om och skriva på och få påskrivet och och och.....
...det löste sig!
Och jag fick ju tag i rätt bil, min egen, och åkte till Mellringe för att hjälpa min kompis att flytta ett skrivbord från ett kontor
till ett annat.
Man ställer väl upp!
Ja, det gör man!
Och hämtar dottern inklusive cykel i Markbacken!
Ja!
Och då har man gjort sig förtjänt av ett ståndmässigt kvällsmål.
P I Z Z A
(och en liten, liten kall fulöl)
Ja, och nu sitter jag här i fotbad och skriver.
swisch.......
.....vad var det som swischade förbi här i all hast?
Jaha, äkta makan!
Hon har också kommit hem från dagens förvärv.
KUL!
Och nu?
Inkallad till grannen för att följa ÖSK:s väg mot fotbollsallsvenskan.
 
Det är tufft att leva
"It goes in one"
Som the Englishmen skulle call it
 övrigt:
en hel del, men som sagt
det tarvas fotboll hos grannen!
 
 

P U S S
 
 
 

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :