AMBULERANDE LÄRARE del 2

publicerat i DAGENS;
har inte kunnat släppa det här med ambulerande lärare
för några år sedan surrade en
polare
kollega
jämlike
om det här med framtida jobb, kanske vara sin egen
 
eftersom jag samlat på mig xxx antal böcker under åren, s.k. cirkulationsexemplar
tänkte jag att bli min egen köpa nån skåpbil och åka runt som
a m b u l e r a n d e   l ä r a r e
än här, än där, tuta till, plinga, här kommer läraren med sin mobila skola
 
för inte alls länge sedan spånade några kollegor och jag vidare på samma spår
och vi hade bra roligt kan jag säga, fantasin flödade om hur det skulle se ut
 
nu tänkte jag fantisera vidare själv och göra det här på bloggen
får se hur många olika ämneslärartyper jag kan komma på
här kommer första
varsågod
 
(p.s. bilderna kommer mestadels vara lånade på nätet, ty min egen katalog är urfattig på passande material till detta aningen udda tema)
 
franskläraren
tänker jag mig ser ut som ovan
självklart iklädd svart basker
därtill några rejäla baguetter
att användas som pekpinnar
alternativt tillhugge i forstrande syfte
självklart transporterar han sig och sitt material i en gammal hederlig fransk bil
renault r4
prydd av den franska flaggan
ur stereohögtalaren ljuder stolt, högt och skränande
la marseillaise
marseljäsen
för varje rätt svar på glosförhören bjuds ett glas rödvin
hittar man rätt grammatisk ändelse tillkommer en bit
brie
bäst i test
får vitlöksmarinerade sniglar alternativt grodlår
övrigt:
you never know
 
 
 
 
M I N E T T E
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke :

Borde vara kriminellt att visa upp ostar sådär ;) Riktiga favoriter :)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Ha ha, jag hade haft alla rätt på dom glosförhören!

3:e kommentar, skriven , av Åke:

Tänk om alla lärare vore som dig :) Ambulerande lärare bara så härligt :) Jag hoppas så att du finner många kunder... Och så synd om de som missar dig ;)

4:e kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Tror det är det faktiskt, på vissa orter......Sundsvall med omnejd typ...............;)
Jessica.
D E T kan jag tro! :)

Kommentera inlägget här :