LÅNGBÄNK

publicerat i DAGENS;
 en 
l å n g b ä n k
skulle jag vilja sitta på
 
där tiden aldrig tar slut
utan tvärtom
där allting tar evinnerlig tid
vad jag skulle
n j u t a
 ibland
hinner jag liksom inte riktigt med
ibland
vill jag göra allt på en gång
ibland
vill jag ingenting alls
ibland
planerar jag för framtiden
ibland
fastnar jag i gamla minnen
Bildresultat för flamingokvintetten
som det här på bilden
det var nåt jag lyssnade på
nån gång 76-78
vet inte varför det kom till mig just nu
men
antagligen ett ålderstecken
leva på gamla minnen
typ
ja alltså
inte leva på dem
jag lever ju här och nu
väldigt bra till och med
 
kanske är det bara så
att nostalgin överfaller en
sometimes
vemodet tar ett järngrepp om minnet
och visker
nej
s k r i k e r
nu är du allt bra gammal va...
Bildresultat för dansband dannys
äsch
skiter väl i det
 
det var ändå mycket bättre förr
ju förr desta bättre
 
ja
till och med musiken var bättre förr
 lyssna på den här bara
 
Bildresultat för dansband dannys
övrigt:
även outfiten var stiligare förr....
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kenneth:

Får det verkligen kallas långbänk när det är flera korta ? :)

O så de såg ut på den gamla goda tiden :)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Outfiten är oslagbar på alla dom gamla godingar du visar=)

3:e kommentar, skriven , av christian:

Kenneth:
Man måste fuska ibland för att det ska gå ihop....
Jessica:
Ljuvliga dräkter, mer sånt! :)

Kommentera inlägget här :