ABSOLUT SIST

publicerat i DAGENS;
har jag aldig kommit i något lopp
 absolut sist
är dock denna onsdag
ty
det är den allra sista dagen denna månad
och
än en gång undrar man
vart tar dagarna vägen
?
 stanna tiden då
n å g o n
jag vill inte bli gammal
jag vill inte ens bli äldre
ginge det skulle jag hellre bli yngre
eller ung igen
göra om
leva igen
längre
mer
bättre
(?)
 absolut sist
är inte örebro hockey 
.
.
.
.
än
m e n
blir det ingen skärpning 
n u
helst igår
då vet jag inte hur det ska sluta
 igår satt jag som vanligt på läktaren
men annars var inget som vanligt
ja
om man nu inte tänker sig att de spelade lika illa som vanligt
fast
det var ju ännu sämre än vanligt så...
 det kom liksom över mig 
en stor sorg
fick nästan tårar i ögonen
ska allt det fina vi byggt upp här kring hockeyn i stan
nu helt plötsligt raseras
? ! ?
 det gjorde ont
p å    r i k t i g t
att se våra hjälplösa spelare irra runt på isen
utan glöd
utan kamp
utan jä.... anamma
utan....
.
.
.
.
det mesta
.
.
.
utan
a l l t
 en känsla lik den när en älskad person har blivit obotligt sjuk
och hoppet att överleva är minimal
absolut sist
ger man dock upp hoppet
.
.
.
ny match imorgon
hålla tummarna
be en bön
och
hoppas
hoppas
hoppas
 övrigt:
det är 
v i
som
ä r
ö r e b r o
 
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Känner absolut igen dina känslor/tankar för Örebro Hockey. Japp, jag lider med dig. Å det skulle du också göra om du var nollåtta och var Bajen (Hammarby)-fan i fotboll. Yes, jag känner igen hopplösheten och den där totalt otippade, konstiga känslan när laget vinner - mot all förväntan också.

PS. Du borde läsa Lasse Andrells bok om Hammarby;-) DS.

Kommentera inlägget här :