TEAMBUILDING = PIMPLA SPRIT I BUBBELPOOL

publicerat i DAGENS;
ursäkta dröjsmålet, men arbetsrelaterade å privata angelägenheter samt a few problems with bloggsidan har hindrat en mer aktiv närvaro på denna min bloggsida de senaste dagarna
jag har skrivit det förut
å
jag skriver det igen
jag hatar svenskarnas 
så kallade
alkoholkultur
så kallade vuxna människor som bara
måste
förtära alkohol
när tillfälle ges
å ett 
"lämpligt"
tillfälle är då tydligen
ett kommunalt arbetslags kursdagar
på loka brunn
"självklart"
har man med sig egen alkohol
å
"självklart"
är det
"förskräckligt"
att man får skriva under en 
policy
där man försäkrar att inte
ha alkohol på rummen
å 
"självklart"
ojar man sig över detta
"förskräckliga"
påfund
ja
rent av
angrepp på den personliga integriteten
å
i förlängningen på vår demokrati
redan efter lunchen
å
själva
"kurstillfället"
jallade man på
å
där fösvann jag ut i 
periferin
av den 
så kallade
"sociala gruppen"
"självklart"
fortsatte "kalaset" på spaavdelningen/relaxen
som mer liknade en finlandsfärja en fredagskväll
inte mycket till relax
vill säga
lugn, ro, avkoppling
ingen badgäst som inte
klamrade sig fast vid sin
alkoholhaltiga dryck
ståhej å stim å stoj å hej å hå
å bästa kollegan
(tack jonsson, you are my saviour)
å jag fasade ut efter några basturundor
å återfann varandra
lugnt å stillsamt
drickandes en liten öl
(ja, en, å den varade länge ty vi njöt)
i ett avlägset, stilfullt å stilla rofyllt gemak
vid kvällsmaten hade de andra kollegorna
för länge sedan lämnat sitt
"normala" beteende
å förvandlats till puberterande
tramsande festprissar
själv höll jag på å spy
av äckel å förakt
å bara längtade efter desserten
så min bästa kollega
(tack jonsson, you are my saviour)
å jag kunde dra oss tillbaka till våra rum
nu kanske en å annan tänker
det var mig en överkänslig mes
typ
långt därifrån
däremot är undertecknad väl bekant med
alkoholens följder
ty
undertecknad är uppvuxen med 
så kallade vuxna
som inte kunde hantera alkohol
så 
undertecknad försöker sannerligen
med hela sitt förstånd
å
under kollossal ansträngning 
å
aktivering av alla intellektuella krafter
att bortse från
status quo
ha överseende
inte bry sig
and so on
men
it doesn`t help
det sitter i kroppen
undertecknad mår helt enkelt
fysiskt illa
no matter
vad jag än ta mig till
no more teambuilding no more
dagen idag
har varit en
bra dag
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Alkoholkultur - det var snällt sagt. Jag skulle inte kalla det för kultur. Hatar teambuilding och gillade heller inte sådana tillfällen där alla passade på att bli fulla. Spritn kostade ju ingenting, så då var det ju bara att passa på.
Det som jag avskydde mest var när killarna som var hur trevliga och blyga som helst på jobbet började tafsa på en. Då lämnade jag alltid tillställningen. Ja, även ett anta tjejer visade upp ett minst sagt äckligt beteende gentemot sina manliga kollegor.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tack kära du, du vet inte hur glad jag blir, när det finns msk som förstår, har upplevt samma sak och till och med tycker/känner som jag!

Kommentera inlägget här :