KAST MED LITEN B O L L...

publicerat i DAGENS;
...var jag kanske inte var bäst på som
liten
men jag har klarat mig rätt bra
ändå
(citat herregud & co)
i ärlighetens namn var jag nog inte bäst
nåt
säkert känner många igen den där
känslan 
från skolan när alla andra 
lyckades
å sen
blev det ens egen
(o)tur
å
alla glodde
å
alla väntade
å
alla tittade
överlägset
nervärderande
föraktfullt
.
.
.
s k r a t t a d e
sånt gör ont i
hjärtat
lämnar sår djupt ner i
själen
blir en evig följeslagare
genom hela barndomen 
långt upp i vuxenåldern
stör
hämmar
förhindrar
normal, naturlig utveckling
i
kast med liten boll
kast med stor boll
kast med
vad f... som helst
.
.
.
m e n
det man inte dör av
det härdar en
än bättre
det formar en
till en mer 
inkännande
medkännande
(ty igenkännande)
förstående
.
.
.
m ä n n i s k a
å
i förlängningen
tröstande
stöttande
uppmuntrande
.
.
.
m ä n n i s k a
å det är ju inte det
sämsta
visst är det
sorgligt
förkastligt
icke alls önskvärt
att vara
"inte bäst"
på kast med liten boll
m e n
inget ont utan att det har nåt gott med sig
.
.
.
t y p
.
.
.
p.s.
som även bp numera kan skriva: bilderna har inget med inlägget att göra, med andra ord, helt random, slumpen avgjorde
dagen idag
har varit
en bra dag
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Hahaha! Alltså de första två bilderna har absolut någonting med ditt inlägg att göra. Antar att det är lökar i näten, och de små bollarna du skriver om kom ju alltid i nät om jag minns rätt. Å det var vi elever som fick stoppa in dom i näten efter idrottstimmen.

Tror nog att min man skulle känna igen sig i dig där. Jag gör det inte. För idrott och gymnastik var mina absolut bästa ämnen... förutom språk då.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Ja, vi har alla våra styrkor å svagheter...kanske dags att introducera nya idrottsgrenar typ, "kast med liten lök/kast med stor lök, kast med rödlök/vitlök, kast med hackad lök.... " :)

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Allt vi lär oss något av är till nytta ;)

4:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Ja precis, det gäller att vända/använda det på rätt :)

Kommentera inlägget här :