SKYLTSÖNDAG #338

publicerat i SKYLTSÖNDAG;
nya fräscha skyltar å annat till bp:s 338:tonde skyltning där jag i motsats till förra söndagen inte har den minsta röda tråden . . . jag börjar med min plats i behrn arena
å fortsätter med lite godis som jag älskat sen jag var barn . . . nu har den sorten även kommit till sverige å ö&b . . . sent ska ? vakna . . .
sen kommer det några bilder från skillinge i skåne
mysiga gränder å en bostad till salu
det hade vatt nåt om man haft resurser säg money money å jag kunnat övertyga bästa makan om tjusningen med att bo i skåne året runt . . . vilket dock är ett absolut hopplöst företag . . .
 nu har jag äntligen . . . efter många månader fått äkta tyskt bier från deutschland tack vare min gode vän wolfgang som besökt moderlandet . . . där snackar vi öl . . . sååå mycket skum . . . sååå mycket kvalitet
- - - - - - - - - -
även sista skylten är lite nyare . . . är det det här som menas med att ett företag 
gått omkull?!?
trevlig söndag
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Ja se fint ska de va med egen stol 😂 Men om jag kommer på någon hockeytävling får jag inte sitta med dig då? Det godiset måste jag prova 😂 Men du skåningar… går dom att prata med 🤦🏻 Ja så är ju öl häls, hälsa ofta 🍻

Svar: Hahaha...du får då till det, kommer du på hockey ska vi nog ordna en bra plats till dej! Har kollat på spelplanen, tyvärr är bortamatcherna mot Timrå mitt i veckan, är lite sugen att åka upp på en match . . . kanske i mars, vi får se..... skånska är ju den bästa dialekten!
Professor Deutsch

2:a kommentar, skriven , av BP:

En kanoooooon Skyltsöndag! Tusen tack för den och länken:-)
Ser ut som om du är (heders-)medlem i Örebro Hockey. Jättekul! Synd att du inte följer fotbollslaget. Ja, det kanske är inte så mycket att följa nästa år efter degraderingen...
Hanuta säger mig ingenting. Kanske en specialitet från Berlin eller...
Nej, jag skulle heller inte flytta till Skåne. Under sommaren absolut, men vintrarna där är inga höjdare har jag hört.

Tysk öl är ju vida känt i hela världen, och det märket du visar ser man ofta på orter i Spanien, där många tyska turister håller hus.
Japp, det företaget har bokstavligen gått omkull hahaha:-)

Svar: Skåne är alltid Skåne . . . Hanuta ska nog finnas överallt i Tyskland . . . fotbollen är inget vidare, tacka vet jag hockey och ja, jag är en s.k. privatpartner
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :