JOBBA JOBBA JOHOBBA

publicerat i DAGENS;
då är det igång igen då
jobbet
arbetet
kneget
slaveriet
 
skulle inte ha några som helst invändningar
om det alltid var så korta veckor
men men....jag börjar väl inte bli gammal
och sliten och trött
nä, inte det, men den här riktiga gnistan
att "förändra världen"....
...jag vet inte.....
men det är kanske då det blir riktigt bra
när man inte tar i för mycket
utan bara finns där
i skeendet
"doing your very best"
liksom
eller
"minsta möjliga arbete för mest möjliga lön"
typ
apropå att förändra världen
till det bättre då givetvis
undrar om det är möjligt längre
svar: nej, inte i det stora och hela
svar: ja, på det personliga planet i relationer dagligen
 
vad händer där i france?
vad händer efter det där i france?
hur långt ifrån det där i france är vi i sverige?
min ringa mening: inte alltför långt
moskébränder, bilbränder, uppror mot myndighetspersoner
med mera
med mera
med mera
 
and so on
and so on
and so on
 
und so weiter
und so weiter
und so weiter
 
vems fel?
politikernas!
de "folkvaldas"!
 
jag är rädd ibland
mest för min dotter
hur kommer hennes framtid att se ut?
hennes eventuella barns framtid?

usch
uschan buschan
uschaaalinge
 
bäst att leva här och nu
va?
hört det förut?
tjatigt?
nä, svårt!
därför bra med tjatet!
äntligen gjort mitt första löppass för i år
det var ju verkligen på tiden
det konstiga är
man mår ju sååå bra av det
under tiden man håller på
och efteråt
 
måste bli skärpning nu
det blir skärpning nu
övrigt:
ren bil
skönt
ren bil
hur länge?
nu är det heeeeelllgggggg
 
 

P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nett:

Skönt med helg, jag njuter extra då jag har mycket jobb på helgerna annars. :)

Ser fortfarande punkten hos mig ;)

2:a kommentar, skriven , av Kenneth:

mycket tankar där :)

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Mycket obehagligt - "det där i Frankrike"...
Håller en tumme för din dotter...

4:e kommentar, skriven , av Åke:

Ja jobba bör man...

5:e kommentar, skriven , av Maya:

Hemsk med allt som händer runt oss, och jag ogillar starkt alla dessa IS galningar. Och alla rasister som tycker att alla Muslimer är terrorister.
Man kan aldrig dra alla över en kam och där kommer alltid att vara fanatiker. Tyvärr så uppstår det genom politik och religion. Och framför allt okunskap.
Jag skulle behöva en helg till trots det är söndag... het död efter en natt i stormens tecken!
Men men, det är väl bit i hop eller bryt ihop som gäller.
Ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av Linda:

Ja, om man tänker på hur sina barns framtid kan komma att bli är det lätt att bli mörkrädd...

Kommentera inlägget här :