FETT VÄRT

publicerat i DAGENS;
att ha en tandvårdsförsäkring
månadsavgift som täcker alla normala behandlingar
undersökningar, röntgen, tanshygienist
men även oförutsedda händelser
 för några månader sedan bet jag sönder en lagning
den akuta reparationen skulle kostat mellan 3000-4000 SEK
nu gick jag bara ut med ett smile
 förra veckan åt jag cevapcici från lidl och bet på nåt
oerhört hårt
stor smärta uppstod i en tand
gick inte att äta på den sidan av munnen
m e n
svensk sjukvård/tandvård
tillåter inte ett akutbesök bara sådär
m e n
idag fick jag komma
 och det var 
FETT VÄRT
först
röntgen
sen
undersökning
sen
bedövning
sen
operation
röja runt
slipa
fila
borra
hacka
dra
hacka
fila
röja runt
stöka
stöka
dra
"nu är tanden ute...ursäkta, men jag måste hem och gå ut med hunden"
sade den enormt kompetente tandläkaren och försvann ut genom dörren
 tussar
blodflöde
hängläpp
inte prata
inte äta
inte dricka
apoteket nästa
alvedon & ipren
hem
blodflöde
mer tussar
alvedon & ipren
soffan
återbesök om tre veckor
FETT VÄRT
 nu ska jag bara stämma lidl också
för sveda och värk
med hänvisning till dagens foto
här är bruksanvisningen
 frågan kvarstår 
vem kommer?
ty
detta var en avslutningspresent från tre av våra deltagare
på lernias lokalvårdsutbildning
p.s.
hardworking christmas tree
 övrigt:
en tand mindre = lägre värde på vågen
 
 
 
 
 
P U S S
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Grattis till försäkring... ograttis till att behöva använda den;)

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica:
"Ograttis" var bra..... :)

3:e kommentar, skriven , av ake:

I mitt förförra jobb hade vi en tandförsäkring... nu kostar det slanten 😕 Ja gjorde en rotfyllning i förrgår... Jag har tydligen köpt en tandklinik 🤔

4:e kommentar, skriven , av christian:

Åke: Så bra då kommer jag till dej nästa gång....

Kommentera inlägget här :