JO, JAG VET....

publicerat i DAGENS;
...att det är hemskt
och
det är klart man lider med alla drabbade
skam vore det väl annars
m e n
kära nån
inte kommer det väl som en överraskning
? ! ?
en del
"smittensmätters"
verkar leva på en annan planet, i en annan galax
 kejsarens nya kläder typ
vad tror man egentligen
? ! ?
inga gränser
(eu)
ingen reglerad invandring
(alla är välkomna)
klart man inte har koll
inga poliser
(jag vet, överdrift, men bara en liten)
regler
?
lagar
?
nja......
mest för syn skull
(jag vet, överdrift, men bara en liten)
att man* sen lever i någon slags idealistisk utopi
där man*
p å   a l l v a r
tror att alla människor är goda
tragiskt tragiskt tragiskt
enligt min ringa mening
får vi idag skörda det vi
(ja   i n t e   jag i alla fall)
sått i en många herrans år
 
*med "man" avses i första hand politiker, andra makthavare, viss media och annat "löst folk"
men
å andra sidan
så är vi världsbäst
(och   d e t   menar jag verkligen)
på att
"re"
("oe" på östgötska)
att prata om
diskutera
ventilera
tjata
gnata
spekulera
ponera
psykologisera
bara därför att
 
övrigt:
"stäng igen butiken"
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :