RÄTTELSE.......URSÄKTA MEEEEJJJJJ......

publicerat i DAGENS;
men gårdagens inlägg var ren och skär lögn
de ska inte alls byggas några stadsgator
jag läste fel helt enkelt
sånt kan hända vem von helst
och nu hände det mej
inget mer med det
 nu cyklar jag ju i stort sett samma väg till och från jobbet varje dag
så det är klart jag ska rätta till det hela
förlåt mej min slarvighet
det som står på skyltarna är att
de befintliga gatorna ska
"byggas om till stadsgator"
 nu blir ju inte budskapet vida mer logiskt
snarare tvärtom
jag menar vad är det för gator vi har trampat i alla år
?
alla de här asfaltsstinna bil-, cykel- och gångleder
?
har de inte funnits
?
har man rent av förnekat att örebro är en stad
?
för inte kan det väl vara så illa att man inte
v e t a t
att örebro är en stad
?
varför har vi då inte haft stadsgator förut
?
och
v a d
är det vi har haft
?
"icke-stadsgator"
?
"bygator"
?
"ostadsgator"
?
jag ger upp.....
vi tar nåt mer uppiggande
 
 idag var det ju grådaskigt väder
ingen sol alltså
då sade en av mina deltagare så passande att
"vädret sover"
ja, varför inte
 övrigt:
tro det eller ej
det blir ett inlägg till!!!!!
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Ha ha, vädret sover! Ska bli mycket intressant att få se vad stadsgator är... hmm...
går inte att kommentera i inlägget ovanför men jag tror du får en lagom ickebesökt och tyst parad;)

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica.
Ja visst var den bra?! Ickebesökt?! Inte ens ni kommer ??? :)

Kommentera inlägget här :