JULSTÄMNING IGEN

publicerat i GÅRDAGENS;
igen och igen
det var ju samma dag
alltså den dagen som var igår
undertecknad är stark motståndare 
 av alla dessa eländiga köpcentrar
inte minst
marymountain
utanför 
pennybridge
 
jag åker hellre ner till stan
och gynnar den lokala handeln så mycket jag bara kan
inte minst nu till 
christmas time
 och tur är väl det
annars hade jag missat både frälsningsarméns mässingblås
(se gårdagens inlägg)
och
den här mysiga tomteparaden
 all of a sudden
helt plötsligt
kom det en kortege med gamla mopeder och mopedbilar
körandes genom 
the city
det var både tomtar och lucior
fordonen stiligt smyckade med julblingeling och blinkeling
för samlig på stortorget
okej
dofter spreds
inte så nyttiga för miljön
oljud spreds
 
lyssna
 
 
inte så nyttigt för tinnitussen
m e n
fett värt
att få uppleva åtminstone lite lite
julemys
övrigt:
inte åker väl tomten moped...
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Så trevligt att du fångat dom dör moped fantasterna 🤗 Länge leve mopeden ❤️ Jag kan känna lukten av tvåtaktsolja 😂 Himla fint arrangerat 👍

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Om inte snön finns kan man ta mopeden 👌 Gubbar dom kan dom 😇 Tänk så fint att bara ta ut sina dyrgripar så där och visa upp 👍👍 Härligt med din You Tube kanal den ska jag prenumerera på 🤗

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Vad kul, misstänkte nästan att du skulle gilla det och kunna känna doften .......hade tur, för först åkte de förbi så jag hann aldrig få fram mobilen, men sen hade de samlats på torget och då såg jag (och många andra) min chans! :)
P.S. Det här med "Youtubekanalen" var ett måste för att kunna lägga upp film på min blogg....konstigt...

4:e kommentar, skriven , av Ake:

En film är så stor i Kb syfte, så det är bättre att länka från tuben... En blogg har maximerat utrymme.
Man ska ha tur ibland också 🤗 Men trevligt att du var på plats 👍

5:e kommentar, skriven , av Christian:

Åke.
Med ännu lite mer tur hade jag hunnit med bättre bilder... :)

Kommentera inlägget här :