ROLIGT PÅ JOBBET? - YOU BET!

publicerat i DAGENS;
eller vad sägs om följande i ordets rätta bemärkelse skrattretande felskrivningar:
 
för att förbygga olycksfall i samhället samarbetar myndigheter såsom polisen och
b r a n d k o r g e n
 
nu vet man inte om branden fått korgen
om det är en korg full med brand ifall man vill lägga en sådan
eller om det är typ som en brandfilt
när det brinner slänger man på
 
b r a n d k o r g e n
 
i såfal hoppas man på brandsäkert material
 en annan ville av hygienskäl och för att skydda sina händer använda
 
s k i d h a n d s k a r
 
när patienterna ska tvättas
låter onekligen ganska otympligt men vad gör man inte om man jobbar
på utomhusakuten på grönland i 20 grader minus
 på vintern när det är isigt och halt vill man ju gärna förebygga fallolyckor
och vad kan väl vara bättre då än att
 
kasta
k r u s
och salt på gatan
 
tacka vet jag rejäla lerkrus
då kan man sätta sig i dem och glida fram
annars vet jag inte riktigt
skulle skärvor skydda bättre mot halkolyckor än grus exempelvis?
 jag sparade den i mina ögon/öron bästa till sist
 
alla människor måste vara säkra när de ger sig ut på gatan/vägarna
framförallt de små liven
barnen alltså
då kan jag presentera det senaste inom trafikforskningen
nämligen att vi ska
 
k r y d d a  
barnen i trafiken
nu vet inte jag om det räcker med vanligt salt & peppar
 eller om det krävs det tyngre artelleriet
typ citronpeppar, paprika, curry eller rent av chilipeppar
kanske är det som med cykelhjälmar
man väljer liksom lite själv det som krävs
det man tycker är snyggt
 
paprikapulver är rött och fint, trendigt i år
gurkmeja, nja, skyddar inte fullt ut och är nog aningen passé
kanel, lite brun touch på det hela matchar bäst somalier, eritreaner
man smälter in typ, blir ett med kryddan
svartpeppar är nationalkrydda i uganda, lite för udda för oss européer
britterna föredrar vitpeppar till sin en smula bleka hudfärg
 
själv tänker jag tabasco
verkar säkrast
alla andra kryddor blåser snart bort i nån vanlig nordanvind
men tabasco
det sitter på plats
tränger in i kläder, hår och hud
 
ja
tabasco får det bli för min del
 
barnen kryddas väl förmodar jag som vanligt med socker
 övrigt:
bertil är inte riktigt frisk
men piggar upp vardagen
jobbet är liksom inte bara döfött
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kenneth:

ja inte blir jag förvånad utav av alla knasigheter du spottar ur dig ;)

2:a kommentar, skriven , av Nett:

Nog verkar du ha skoj på jobbet ;)
Nä bilden var givetvis på stranden utomlands, men visst ger den njutning :)

Kommentera inlägget här :